- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau secundair onderwijs leerlingen met een OV4-verslagTijdens dit initiatief stemmen we af over de noden en de intensieve ondersteuning van leerlingen in het secundair onderwijs met een OV4-verslag. Ook ondersteuningsnoden van leerkrachten en scholen komen aan bod. Er wordt eveneens aandacht besteed aan de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau secundair onderwijs leerlingen met een IAC-verslagEen leerling met een IAC in het secundair onderwijs heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau lagere school leerlingen met een IAC-verslagEen leerling in de lagere school met een IAC heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau kleuters met een IAC-verslagEen kleuter met een IAC heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de kleuter.Meerdere dataOnline
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. GOK-consults regio Limburg so en bao - zitdag 221 maart 2025Hasselt
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. GOK-consults regio Limburg so en bao - zitdag 110 december 2024Hasselt
- Groeitraject BaO - (startende) zorgcoördinatoren. Regio West-VlaanderenBen je nieuw in de opdracht als zorgcoördinator en/ of ben je op zoek naar overzicht over het geheel van jouw opdracht en praktische handvatten voor het voeren van een zorg- en kansenbeleid? Dan is dit nascholingsinitiatief iets voor jou.Meerdere dataBrugge
- Kwetsbaarheid en armoede – start to GOK. GOK in jouw praktijk. Lerend netwerk regio West-Vlaanderen BaOLeren kijken naar kwetsbare leerlingen vanuit de GOK-bril.Concrete stappen zetten in het voeren van een GOK-beleid met SES-middelen.Duiding naar klaspraktijk toe om barrières weg te nemen bij leerlingen die aantikken op de SES-kenmerken.Meerdere dataBrugge
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consult leerlingenbegeleiding: zorg en GOK regio Mechelen-BrusselTijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.Meerdere dataMechelen
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, OV4 of IAC-verslag in het gewoon onderwijsHoe organiseer je stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag? We bekijken verschillende mogelijkheden waarin de leerling met een GC, IAC of OV4-verslag ook kan aantonen dat hij bepaalde kennis, vaardigheden en competenties verworven heeft.20 november 2024Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - maximale kansen voor elke leerling binnen/op de grens van het GCTijdens dit initiatief maken we kennis met de uitdagingen en mogelijkheden van grenssituaties tussen het GC en IAC. We gaan niet dieper in op een OV4-verslag: hierover kan een specifieke vorming gevolgd worden.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - wijzigende nood aan aanpassingen: de leerling krijgt een gewijzigd verslagIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC of OV4-verslag nodig is, spreken we over 'wijzigende nood'. In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon secundair onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een OV4-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijsWat zijn redelijke aanpassingen (RA)? Waarom zijn redelijke aanpassingen nodig en hoe realiseer je het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk? In deze webinar krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Lerend netwerk Train de trainer IACTijdens dit lerend netwerk gaan de vroegere deelnemers van de train-de-trainer IAC (individueel aangepast curriculum) aan de slag om het geleerde te vertalen naar hun eigen leersteuncentrum. Hoe pakken ze dit best aan? Wat zijn de ervaringen van de anderen?Deelnemers verdiepen zich in concrete casussen IAC.Meerdere dataTe bepalen
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Train de trainer IACMeerdere dataOnline
- Groeitraject BaO - (startende) zorgcoördinatoren. Regio LimburgBen je nieuw in de opdracht als zorgcoördinator en/ of ben je op zoek naar overzicht over het geheel van jouw opdracht en praktische handvatten voor het voeren van een zorg- en kansenbeleid? Dan is dit nascholingsinitiatief iets voor jou.Meerdere dataHasselt
- Groeitraject BaO - (startende) zorgcoördinatoren. Regio AntwerpenBen je nieuw in de opdracht als zorgcoördinator en/ of ben je op zoek naar overzicht over het geheel van jouw opdracht en praktische handvatten voor het voeren van een zorg- en kansenbeleid? Dan is dit nascholingsinitiatief iets voor jou.Meerdere dataAntwerpen
- Groeitraject BaO - (startende) zorgcoördinatoren. Regio Mechelen-BrusselBen je nieuw in de opdracht als zorgcoördinator en/ of ben je op zoek naar overzicht over het geheel van jouw opdracht en praktische handvatten voor het voeren van een zorg- en kansenbeleid? Dan is dit nascholingsinitiatief iets voor jou.Meerdere dataMechelen
- Groeitraject BaO - (startende) zorgcoördinatoren. Regio Oost-VlaanderenBen je nieuw in de opdracht als zorgcoördinator en/of ben je op zoek naar overzicht over het geheel van jouw opdracht en praktische handvatten voor het voeren van een zorg- en kansenbeleid? Dan is dit nascholingsinitiatief iets voor jou.Meerdere dataGent
- Lerend netwerk: doelgericht samenwerken binnen het continuüm van zorgVolgde je reeds de basissessie 'Doelgericht samenwerken binnen het continuüm van zorg'? Gaf deze je nieuwe inzichten waar je graag actief mee aan de slag wou gaan, maar nam de tijd je in snelheid? Ben je nog op zoek naar de juiste tools? Vind je het moeilijk om dit alles vanuit jouw rol op te nemen? Overleg je graag met collega's om te zien hoe zij het aanpakken? Dan is dit lerend netwerk een unieke kans om hier verder mee aan de slag te gaan.Meerdere dataOp locatie
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Lerend netwerk regio Mechelen-Brussel bao en soTijdens dit initiatief staat het delen van praktijkervaringen en materialen centraal, met als doel de GOK-werking op je school (verder) vorm te geven en te versterken. We zetten ook sterk in op je eigen leer-en groeiproces als startende GOK-coördinator/lid van het GOK-team door ruimte te creëren voor leervragen, intervisievragen... Als deelnemer bepaal je voor een groot deel zélf de inhouden van de netwerkmomenten en dat binnen een veilige setting.Meerdere dataMechelen
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Netwerkdag: een beleidsplan opmaken regio Mechelen-Brussel bao en soTijdens dit initiatief deel je praktijkervaringen en materialen ter bevordering van planmatig werken. We focussen specifiek op GOK-plannen en het ondersteunend instrument ‘Al ROKkend GOKken’. Je zoekt ook samen met anderen naar antwoorden op je leervragen.12 november 2024Mechelen
- Kwetsbaarheid en armoede – start to GOK. Webinar werken aan gelijke onderwijskansen voor starters (basisinformatie gewoon en buitengewoon basisonderwijs)Tijdens dit initiatief word je geïnformeerd over het GOK-decreet en hoe je een gelijke onderwijskansenbeleid in de praktijk kan brengen.25 september 2024Online
- Kwetsbaarheid en armoede – start to GOK. Webinar werken aan gelijke onderwijskansen voor starters (basisinformatie gewoon en buitengewoon secundair onderwijs)Tijdens dit initiatief word je geïnformeerd over het GOK-decreet en hoe je een gelijke onderwijskansenbeleid in de praktijk kan brengen.25 september 2024Online
- Ouders - ouderlijk gezag. Correct omgaan met gescheiden oudersTijdens dit initiatief leer je juridisch correct omgaan en sterker communiceren met gescheiden ouders in concrete situaties.29 november 2024Mechelen
- Continuüm van zorg - basiszorg. Opdracht en rol van elke partner binnen leerlingenbegeleiding op schoolMet het leersteundecreet is er een nieuwe partner toegevoegd aan het speelveld van actoren die een rol spelen op vlak van leerlingenbegeleiding op school, namelijk de leersteuncentra.Er zijn nu vier decretaal vastgelegde partners op het vlak van leerlingebegeleiding: de school, die de regie heeft over het totale leerproces van de leerling, de pedagogische begeleiding, het centrum voor leerlingenbegeleiding en het leersteuncentrum.In dit webinar verhelderen we de rol van elke partner en benoemen we uitdagingen en kansen om verbindend samen te werken.Meerdere dataOnline
- Kick-off diversiteit: wegwijzers naar een sterke praktijkDit initiatief is interessant als je als onderwijsprofessionals wil leren hoe je met toenemende diversiteit aan de slag kan gaan.Door de inhouden die aan bod komen krijg je een breder begrip van het thema diversiteit. De kennis en denkkaders zijn ondersteunend om weldoordachte keuzes te maken om effectief om te gaan met diversiteit op school.Meerdere dataOnline
- Goed onderwijs/krachtige leeromgeving - Effectief lesgeven in buitengewoon kleuteronderwijsBen je gepassioneerd door het begeleiden van kleuters? Wil je een verschil maken in het leven van jonge leerlingen en tegelijkertijd effectieve didactiek inzetten om hun groei te stimuleren? Dan is dit initiatief misschien wel iets voor jou.Ontdek de kracht van een afgestemde leeromgeving waar elk kind wordt gezien, gehoord en gesteund in zijn reis naar kennis en zelfontdekking. Samen gaan we op zoek naar antwoorden op de onderwijs-en ondersteuningsbehoeften van elke unieke kleuter. Ons netwerk ontwikkelt en deelt voorbeelden van effectief lesgeven in de kleuterklas.Meerdere dataBrussel
30 van 162