Filter
Zoek
Functie
Bijvoorbeeld zorgcoördinator, technisch adviseur(-coördinator), inkoper ...
Zij die zich niet herkennen in één van de andere categorieën van functies
Locatie en datum
Postcode of gemeente
- Zitdag GOK so Limburg (14 maart)14 maart 2023Hasselt
- Zitdagen GOK bao LimburgMeerdere dataHasselt
- Lerend netwerk taalbeleid regio Mechelen-Brussel - 23 mei 2023Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van taalbeleid: breed screenen- doelgericht aan de slag gaan met de screeningsresultaten - taalrijk lesgeven implementeren binnen je school. Ook krijg je meer inzicht in meertalig leren.23 mei 2023Mechelen
- Lerend netwerk taalbeleid regio Mechelen-Brussel - 15 maart 2023Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van taalbeleid: breed screenen- doelgericht aan de slag gaan met de screeningsresultaten - taalrijk lesgeven implementeren binnen je school. Ook krijg je meer inzicht in meertalig leren.15 maart 2023Mechelen
- Lerend netwerk taalbeleid regio Mechelen-Brussel - 2 februari 2023Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van taalbeleid: breed screenen- doelgericht aan de slag gaan met de screeningsresultaten - taalrijk lesgeven implementeren binnen je school. Ook krijg je meer inzicht in meertalig leren.2 februari 2023Mechelen
- Lerend netwerk taalbeleid regio Limburg - 23 mei 2023Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van taalbeleid: breed screenen- doelgericht aan de slag gaan met de screeningsresultaten - taalrijk lesgeven implementeren binnen je school. Ook krijg je meer inzicht in meertalig leren.23 mei 2023Hasselt
- Lerend netwerk taalbeleid regio Limburg - 8 maart 2023Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van taalbeleid: breed screenen- doelgericht aan de slag gaan met de screeningsresultaten - taalrijk lesgeven implementeren binnen je school. Ook krijg je meer inzicht in meertalig leren.8 maart 2023Hasselt
- Lerend netwerk taalbeleid regio Limburg - 24 januari 2023Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van taalbeleid: breed screenen- doelgericht aan de slag gaan met de screeningsresultaten - taalrijk lesgeven implementeren binnen je school. Ook krijg je meer inzicht in meertalig leren.24 januari 2023Hasselt
- Zorgtweedaagse MBTe bepalenTe bepalen
- Ingrediënten voor een verbindend schoolklimaatTijdens dit professionaliseringsinitiatief maak je kennis met de ingrediënten van een verbindend schoolklimaat. We merken dat onze scholen de laatste jaren meer en meer geconfronteerd worden met moeilijk leerlingengedrag, zware conflicten, maar ook alledaagse gesprekken die soms moeilijker verlopen dan gedacht. Uiteraard is het altijd de bedoeling om preventief te werken en uit de escalatie te blijven. Maar hoe doe je dat concreet? Katholiek Onderwijs Vlaanderen biedt handvatten en antwoorden op basis van de bouwsteen "Verbindend schoolklimaat" van het vademecum Zorgbreed en kansenrijk onderwijs.Meerdere dataOp locatie
- Wat beweegt onze kinderen en wat niet?Over psychomotoriek, diagnostiek en begeleiding, faalangst, schoolrijpheid, tekenen en inkleuren, spiegelen en richtingsmoeilijkheden. Over observaties de klas en op de speelplaats en in de les L.O., over lateralisatie en schrijven en linkshandigheid en potloodgreep. Over goede en slechte oefeningen.7 februari 2023Online
- “Wie schrijft die blijft!” Dus het schrijven moet blijven.Over schrijfmotoriek, moeilijkheden, mogelijkheden en beperkingen. Leerkrachten kunnen leermoeilijkheden, de juiste potloodgreep en een goede schrijfmethode herkennen, aanpakken een aanpassen.30 januari 2023Online
- “Ik kan het niet zo fijn!”. Fijnmotorische moeilijkheden en faalangst.Inzicht hebben in de complexiteit van fijnmotoriek en tevens in het arsenaal van fijnmotorische mogelijkheden en oefeningen en welke rol fijnmotoriek speelt op school en in het ontstaan van verschillende problemen en faalangst.23 januari 2023Online
- Samen tegen schooluitval - (buitengewoon) secundair onderwijsElke school kent jongeren die spijbelen, niet durven naar school komen, schoolmoe zijn of ongekwalificeerd uitstromen. Hoe kan je omgaan met deze kwetsbare leerlingen op leerling-, klas- en schoolniveau? Annick Steyt (coördinator van het netwerk Samen tegen schooluitval) en Ludo Lemahieu (coördinator Jeugdhulp vzw Aura) geven vanuit hun expertise inzicht in schooluitval en een overzicht van initiatieven op beleid- en individueel niveau.27 januari 2023Brugge
- Genderbewust lesgeven: Wat, Waarom, Hoe? - BasisonderwijsWil je graag genderbewust lesgeven om zo alle leerlingen de kans te geven om zich vrij te ontplooien, maar weet je niet goed hoe je er aan moet beginnen? Wil je graag meer informatie van een expert in het veld én concrete handvatten om onmiddellijk mee aan de slag te gaan in de klas? Dan is deze nascholing op jouw lijf geschreven..7 maart 2023Online
- Info en overleg: zorgcontinuüm en redelijke aanpassingen: gewijzigde nood, de leerling krijgt een (gewijzigd) verslag tijdens het schooljaarIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de vastgestelde onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging nodig is, spreken we over 'de gewijzigde nood'. Dit gaat dan over de leerling die gewoon onderwijs loopt en een verslag buitengewoon onderwijs krijgt. Of over de wijziging van een gemotiveerd verslag naar een verslag of over de wijziging van een verslag naar een ander type verslag. De school organiseert een overleg met de klassenraad, de ouders en het CLB en andere (externe) partners.In dit info en overlegmoment krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.13 maart 2023Online
- Inschrijvingsrecht secundair onderwijs: regionale zitdagTijdens dit initiatief herhalen we kort het nieuwe inschrijvingsrecht, wisselen we praktijkervaringen uit en maken we ruimte voor vragen.Te bepalenTe bepalen
- Infosessies en overleg IAC type 2 Mechelen-BrusselTe bepalenTe bepalen
- Infosessie en overleg IAC Mechelen-BrusselTe bepalenTe bepalen
- Inschrijvingsrecht basisonderwijs: regionale zitdagTijdens dit initiatief herhalen we kort het nieuwe inschrijvingsrecht, wisselen we praktijkervaringen uit en maken we ruimte voor vragen.Te bepalenTe bepalen
- Leertraject: succesvol en duurzaam verandering begeleidenEen schoolwerking anno 2022 is constant op zoek naar een evenwicht tussen stabiliteit en verandering. Het bruist vaak van de goede ideeën op scholen, maar verandering of innovatie met duurzaam effect realiseren gaat niet vanzelf. In dit traject staan we stil bij jouw persoonlijke ontwikkeling als begeleider van een veranderproces op jouw school. We focussen op wat nodig is om een veranderingsproces goed op te zetten en te begeleiden.Te bepalenTe bepalen
- Pedagogisch handelen in Zorg en Welzijn met focus op DIVERSITEITLPD 33 vormt een uitdaging in het werken rond diversiteit. In deze sessie willen we jullie handvatten aanreiken om hiermee aan de slag te gaan in de klas.30 januari 2023Online
- Groeikansen bieden aan alle leerlingen, kan dit?Tijdens dit traject kijken we hoe effectief en efficiënt je kan differentiëren om bij elke leerling leerwinst te boeken, vertrekkend van uit de schoolcontext en eigen schoolvisie.Op aanvraag
- Basissokkel ondersteuners regio Oost-Vlaanderen: leerplannen ZILL en LlinkidVind je het als ondersteuner belangrijk om over basiskennis te beschikken van de leerplannen in het basis en secundair onderwijs? In deze sessie krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.23 januari 2023Online
- Begeleidingstraject: Pittig gedrag vraagt meer dan straffen en belonenIn dit implementatietraject kom je vanuit een visie op gedrag tot een gedragen relatiebeleid om met (moeilijk/pittig) gedrag om te gaan vanuit preventie, interventie en herstel. Er wordt in vier modules van telkens een halve dag gewerkt met een kernteam op tempo van de school.Op aanvraag
- Help! Hoe omgaan met moeilijk begrijpbaar pubergedrag?Tijdens dit initiatief word je geïnformeerd over leerlingen in het secundair onderwijs die moeilijk gedrag stellen. Deze leerlingen brengen een boodschap over: een nood, een verborgen hulpvraag. Ze doen dat misschien op een minder sympathieke, moeilijke, vreemde of zelfs grensoverschrijdende manier, maar ze praten met jou en je collega's via gedrag. Hoog tijd dus om de taal van moeilijk gedrag eigen te maken zodat we het welbevinden van leerlingen én leerkrachten kunnen verhogen. Zodat je niet enkel symptomatisch blijft werken, maar je leerlingen herkent als signaaldragers. Zodat leraren en leerlingenbegeleiders hun tijd en energie wijs kunnen besteden.Meerdere dataLeuven
- Cirkelgesprekken? Hoe start je?Tijdens dit vormingsinitiatief maak je kennis met één van de belangrijkste methodieken om een verbindend klas- en schoolklimaat te realiseren. Je leert je hoe je cirkelgesprekken faciliteert en modereert. Je leert werken aan veiligheid en verbondenheid in een klasgroep. Je leert hoe je open kan spreken en hoe je ruimt kan creëren om te luister.Te bepalenTe bepalen
- Lerend netwerk voor leerlingenbegeleiders regio Mechelen-Brussel - 1 juni 2023Vraag jij je soms af hoe jij als leerlingenbegeleider jouw sleutelrol nog beter kan opnemen? Ben je benieuwd hoe anderen dit doen? Wil je zelf ervaringen delen? Sta je open voor supervisie en intervisie over jouw vragen en die van anderen? Dan is dit lerend netwerk iets voor jou!1 juni 2023Mechelen
- Lerend netwerk voor leerlingenbegeleiders regio Mechelen-Brussel - 9 februari 2023Vraag jij je soms af hoe jij als leerlingenbegeleider jouw sleutelrol nog beter kan opnemen? Ben je benieuwd hoe anderen dit doen? Wil je zelf ervaringen delen? Sta je open voor supervisie en intervisie over jouw vragen en die van anderen? Dan is dit lerend netwerk iets voor jou!9 februari 2023Mechelen
- Lerend netwerk voor leerlingenbegeleiders regio Mechelen-Brussel - 14 november 2022Vraag jij je soms af hoe jij als leerlingenbegeleider jouw sleutelrol nog beter kan opnemen? Ben je benieuwd hoe anderen dit doen? Wil je zelf ervaringen delen? Sta je open voor supervisie en intervisie over jouw vragen en die van anderen? Dan is dit lerend netwerk iets voor jou!Te bepalenTe bepalen
30 van 133