Filter zoekresultaten

Zoek
  • Selecteer deze optie als je enkel binnen dit thema wil zoeken

Types
  • Vakkenpagina

    Overzicht van alle leerplannen met ondersteunend materiaal per leerplan.

  • Ondersteunend lesmateriaal onderhoud 3de graad

    do 26 september 2024

    Er is ondersteunend materiaal beschikbaar bij de doelen onderhoud in de leerplannen 3de graad. Hoe pakt een groot bedrijf zoal Unilin onderhoud systematisch aan: onderhoudsmanagement, onderhoudshistroriek, predictief onderhoud, opvolgdocumenten... Je vindt dit materiaal op het LEN III-POMI-a; LEN III-ElTe-da; LEN III-Ele-da; LEN III-InICT-da;  LEN III-Mec-d of LEN III-TWE-d.

  • Ontmoet, leer en inspireer: jouw leervragen centraal in het netwerk MVT, locatie Hasselt

    do 26 september 2024

    In het nieuwe lerend netwerk voor Moderne Vreemde Talen (MVT) ontwikkel je samen met collega’s je expertise. Jij en je collega’s bepalen de onderwerpen die aan bod komen, gebaseerd op jullie eigen ervaringen en leervragen. Deze worden afgezet tegen recente inzichten uit wetenschappelijk onderzoek en de nieuwe leerplannen.

  • Onze vormingen en netwerken voor klassieke talen

    do 26 september 2024

    Vanuit de nieuwe leerplannen worden we aangemoedigd om op verkenning te gaan naar andere teksttypes en teksten uit andere periodes. Sporadisch wordt er al eens een Latijns opschrift in de les gelezen - in de ene klas al wat meer dan in de andere. Soms gebeurt dat in voorbereiding van een uitstap naar Trier, Keulen, Rome of Pompeii. Met dit initiatief hopen we jullie verder te inspireren. Hier kun je inschrijven.

  • Goedkeuring AGION-dossiers september 2024

    Deze dossiers keurde de raad van bestuur van AGION goed in september 2024.

  • Samenwerken in een professionele cultuur

    Samenwerking draait om de  interacties van teamleden onderling. Het weerspiegelt de cultuur van de school. In de ideale wereld is dat een professionele schoolcultuur waarbij de richting van de school duidelijk is en waar de neuzen van de teamleden in dezelfde richting staan. De interacties zijn effectief en functioneel.

  • Leerlijn leerplandoelen Sport 2de graad D/A - Sportbegeleiding 3de graad D/A

    In dit document kan je het overzicht van de leerplandoelen van de richting Sport-Sportbegeiding (D/A-finaliteit) vinden. Deze leerlijn kan je helpen om een verticale planning (of raamplan) te maken.

  • Leerlijn leerplandoelen Sportwetenschappen 2de - 3de graad (D-finaliteit)

    In dit document kan je het overzicht van de leerplandoelen van de richting Sportwetenschappen (D-finaliteit) vinden. Deze leerlijn kan je helpen om een verticale planning (of raamplan) te maken.

  • Middenkadercongres Mechelen-Brussel

    School van de toekomst, leraar van de toekomst - een blik op de toekomst

  • Ceci n'est pas une carte

    Kaartenset met handige weetjes en tips rond cultuur en de didactische aanpak van de mondelinge en schriftelijke vaardigheden

  • Controle sporttoestellen

    Als school beschik je vast en zeker over een turnzaal met allerlei sport- en gymtoestellen. Het is belangrijk dat je een correcte inschatting maakt van de risico’s die verbonden zijn aan de verschillende toestellen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het risicoanalysemodel voor sporttoestellen.Meer informatie rond extra-murosactiviteiten en sport en spel lees je op https://pro.katholiekonderwijs.vlaanderen/extra-murosactiviteiten-sport-en-spel

  • Stage-activiteitenlijst Assistentie in wonen, zorg en welzijn A

    Deze stageactiviteitenlijst werd in overleg met sector en onderwijs ontwikkeld. Afhankelijk van de context waarin de jongere stage loopt kunnen bepaalde activiteiten wel of niet aan bod komen. Het is belangrijk om altijd voor de start van de stage samen met de stagegever en de school te bekijken welke activiteiten kunnen worden ingeoefend. In functie van concrete afspraken tussen de school, de stagegever/stageplaats en de stagiaire moet deze stageactiviteitenlijst gepersonaliseerd/geïndividualiseerd worden.

  • Uitgangspunten continuüm van zorg bao

    Zorg als een continuüm, brede basiszorg als fundament, leerlingenbegeleiding is teamwork, handelingsgericht werken.De meeste scholen gebruiken het zorgcontinuüm al vele jaren om het eigen beleid op leerlingenbegeleiding vorm te geven. Die leerlingenbegeleiding blijft niet beperkt tot de leerlingen die nood hebben aan extra begeleiding. Elke leerling heeft recht op onderwijs dat zoveel mogelijk aansluit bij wat hij nodig heeft. Alle leerlingen profiteren van goed onderwijs en van een goed uitgebouwd GOK- en zorgbeleid. Bovendien zullen leerlingen uit kansengroepen en leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften daar extra voordeel uit halen. Maatregelen op schoolniveau en in jouw klas gaan daarbij hand in hand.

  • Uitgangspunten continuüm van zorg so

    De meeste scholen gebruiken het zorgcontinuüm al vele jaren om het eigen beleid op leerlingenbegeleiding vorm te geven. Die leerlingenbegeleiding blijft niet beperkt tot de leerlingen die nood hebben aan extra begeleiding. Elke leerling heeft recht op onderwijs dat zoveel mogelijk aansluit bij wat hij nodig heeft. Alle leerlingen profiteren van goed onderwijs en van een goed uitgebouwd GOK- en zorgbeleid. Bovendien zullen leerlingen uit kansengroepen en leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften daar extra voordeel uit halen. Maatregelen op schoolniveau en in jouw klas gaan daarbij hand in hand.

  • Kijkwijzer leermiddel

    Reflectievragen bij het kiezen van een nieuwe methode

  • E-learning Multimove

    Motorische vaardigheden zijn heel belangrijk voor alle jonge kinderen tussen 3 en 8 jaar. Wie later volop wil genieten van sporten en bewegen, krijgt best al op jonge leeftijd de 12 fundamentele bewegingsvaardigheden onder de knie. Multimove helpt kinderen tussen 3 en 8 jaar om die zo belangrijke bewegingsvaardigheden te stimuleren en ontwikkelen.Dit document geeft werkvormen, bruikbaar binnen het domein 'Recreatie'

  • Het project Klimaatrobuust StadsGroen

    Van decorfunctie naar klimaatadaptatie, gezondheid en natuurbehoud …

  • Klimaatrobuust StadsGroen

    Katholiek Onderwijs Vlaanderen is partner in het grensoverschrijdende Interreg project Klimaatrobuust StadsGroen. Centraal staat de bundeling van kennis en ervaring rond de bodem- en soortensamenstelling van groenaanleg. Uitgangspunt is om groenvoorzieningen bestand te maken tegen de invloeden van het weer. Samen met 11 andere partners worden demonstratieprojecten opgetuigd en de resultaten verwerkt in onderwijsprogramma’s voor aankomende hoveniers en (gemeentelijke) groenbedrijven. Deze samenwerking wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Interreg VI programma Vlaanderen Nederland met subsidie van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling.

  • Klimaatverandering – recreatie en toerisme

    Toerisme & Recreatie is een belangrijke sector wereldwijd. Voor veel mensen is toerisme en recreatie een bron van ontspanning en vermaak. De sector draagt flink bij aan klimaatverandering, door de relatief hoge CO2-uitstoot. Tegelijk heeft klimaatverandering effecten op de sector zelf. Het bollenschema, ontwikkelt door Kennisportaal Klimaatadaptatie Nederland, brengt de effecten van klimaatverandering voor de sector ‘Recreatie en toerisme’ in beeld.

  • Leren reflecteren en reflecterend leren

    Het is belangrijk binnen de dagelijkse onderwijsactiviteiten voldoende aandacht te besteden aan reflectie. Bovendien is reflectie een tijdsinvestering die, wanneer goed geïmplementeerd, in de toekomst verbetering en/of tijdswinst in het leerproces oplevert.Leraren sturen deze leerprocessen. Leerlingen kunnen reflecteren op de vakinhoudelijke kennis en vaardigheden, op de samenwerking in een opdracht, op hun eigen of gezamenlijke aanpak van problemen, op zichzelf, hoe ze zijn en hoe ze leren.Om dit leren reflecteren te helpen concretiseren hebben Ingrid Molein, Tine Van Severen, Renilde Verhaegen een selectie gemaakt van reflectieve methodieken.

  • 30 van 25665

×
Kijkt als...
Niveau
Regio