Hoe werken we aan een doelgericht en passend aanbod?
Wil je reflecteren over je onderwijsaanbod? Hoe gebruik je de overzichten vanuit de digitale registratiesystemen van de school om leerplandiscours te ondersteunen? Met de reflectiewijzer Zill-data kun je als team en individuele leraar meteen doelgericht aan de slag.
Is er samenhang tussen de verschillende leerplannen Llinkid, gemeenschappelijk funderend leerplan (GFL), gemeenschappelijk leerplan ict (GLI)?
Is het lesdoel zichtbaar in de ruimte? Kunnen leerlingen het lesdoel verwoorden? Kunnen we deze doelen terugvinden in de agenda van leraren en leerlingen?
welke schoolafspraken hebben we om de horizontale en verticale samenhang tussen doelen na te gaan en op te volgen? Hoe zorgen we voor deze afspraken (bv. in vakgroepen)?
In welke mate worden de leerplandoelen geëxpliciteerd bij evaluaties?
Op welke manier hebben we de leerlijnen uit de methodes kritisch bekeken en hoe stemmen stemmen we ons aanbod af op de noden van onze leerlingen?
In verslagen en beleidsdocumenten kan je schoolafspraken terugvinden of op welke manier de school informatie verzamelt om haar werking te borgen en bij te stellen over de opbouw en samenhang van de doelen. Ook het schoolwerkplan en het pedagogisch project zijn een aanknopingspunt: Welke prioriteiten stelt de school? Wat is de visie?