Aanmelden
Niet aanmelden
Stel minstens één regio en één niveau in. We passen dit toe als kijkfilter op de website, zodat je de gepaste inhoud ziet.
Overzicht van alle leerplannen met ondersteunend materiaal per leerplan.
Ontdek MOEV tijdens de online kick-off op woensdag 11 september om 17 uur.
Motorische vaardigheden zijn heel belangrijk voor alle jonge kinderen tussen 3 en 8 jaar. Wie later volop wil genieten van sporten en bewegen, krijgt best al op jonge leeftijd de 12 fundamentele bewegingsvaardigheden onder de knie. Multimove helpt kinderen tussen 3 en 8 jaar om die zo belangrijke bewegingsvaardigheden te stimuleren en ontwikkelen.Dit document geeft werkvormen, bruikbaar binnen het domein 'Recreatie'
Van decorfunctie naar klimaatadaptatie, gezondheid en natuurbehoud …
Katholiek Onderwijs Vlaanderen is partner in het grensoverschrijdende Interreg project Klimaatrobuust StadsGroen. Centraal staat de bundeling van kennis en ervaring rond de bodem- en soortensamenstelling van groenaanleg. Uitgangspunt is om groenvoorzieningen bestand te maken tegen de invloeden van het weer. Samen met 11 andere partners worden demonstratieprojecten opgetuigd en de resultaten verwerkt in onderwijsprogramma’s voor aankomende hoveniers en (gemeentelijke) groenbedrijven. Deze samenwerking wordt mede mogelijk gemaakt dankzij het Interreg VI programma Vlaanderen Nederland met subsidie van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling.
Toerisme & Recreatie is een belangrijke sector wereldwijd. Voor veel mensen is toerisme en recreatie een bron van ontspanning en vermaak. De sector draagt flink bij aan klimaatverandering, door de relatief hoge CO2-uitstoot. Tegelijk heeft klimaatverandering effecten op de sector zelf. Het bollenschema, ontwikkelt door Kennisportaal Klimaatadaptatie Nederland, brengt de effecten van klimaatverandering voor de sector ‘Recreatie en toerisme’ in beeld.
Het is belangrijk binnen de dagelijkse onderwijsactiviteiten voldoende aandacht te besteden aan reflectie. Bovendien is reflectie een tijdsinvestering die, wanneer goed geïmplementeerd, in de toekomst verbetering en/of tijdswinst in het leerproces oplevert.Leraren sturen deze leerprocessen. Leerlingen kunnen reflecteren op de vakinhoudelijke kennis en vaardigheden, op de samenwerking in een opdracht, op hun eigen of gezamenlijke aanpak van problemen, op zichzelf, hoe ze zijn en hoe ze leren.Om dit leren reflecteren te helpen concretiseren hebben Ingrid Molein, Tine Van Severen, Renilde Verhaegen een selectie gemaakt van reflectieve methodieken.
Het internaat ontwikkelt en voert een beleid, rekening houdend met haar context- en inputkenmerken. Kwaliteitsverwachtingen 15 tot en met 23 hebben een inspanningsverbintenis.
Welke basisvoorwaarden zijn er om samen met je collega's tot leren te komen?
Het internaatsteam draagt in haar dagelijkse werking bij tot de ontwikkeling van alle internen. Kwaliteitsverwachtingen 5 tot en met 14 hebben een inspanningsverbintenis.
Vind handige materialen om een functioneel professionaliseringsbeleid te voeren voor je internaat.
Alles over het referentiekader voor internaatskwaliteit, ook wel het RiK genoemd.
Het internaat realiseert resultaten en effecten. De kwaliteitsverwachtingen 1 tot en met 4 hebben een resultaat- en effectenverbintenis.
Zichtbaarheid van je school als eerste stap naar potentiële medewerkers.
Een aantrekkelijke werkomgeving als basis voor aanwerving en retentie van medewerkers.
Creativiteit als sleutelwoord bij de inzet van personeel.
30 van 25629