Hoe gebruik ik als school of als leraar mijn vrijheid om te evalueren? Vanuit welke visie? Wat ‘moeten’ we evalueren? Op welke manier hanteer ik verschillen tussen leerlingen? Hoe kan evaluatie recht doen aan de hele persoon van de leerling? Mag ik differentiëren in evaluatie, en hoe doe ik dat? Hoe evalueer ik attitudes? We brengen een aantal kaders voor evaluatiebeleid aan, loodsen je doorheen deze vele vragen en helpen je op je zoektocht naar mogelijke antwoorden. We verbinden het evaluatiebeleid van je school met de nieuwe leerplannen en proberen enkele handvatten te geven om in je school een coherent en consistent evaluatiebeleid te voeren.

Evaluatie: what’s in a name?

Doelen van evaluatie

Kwaliteitsvol evalueren

Evaluatie en leerplannen

Evaluatiebeleid

Reflectievragen

Rapporteren

FAQ

Professionalisering

Contact

Gila Gutwirth
pedagogisch begeleider
      Anja Lerno
      pedagogisch begeleider
          0476 32 75 63
          Nele Van de Maele
          pedagogisch begeleider
              Els Van den Houte
              pedagogisch begeleider
                  0498 85 43 74
                  Nathalie Vanderiviere
                  pedagogisch begeleider
                      ×
                      Kijkt als...
                      Niveau
                      Regio