Filter zoekresultaten

Zoek
  • Selecteer deze optie als je enkel binnen dit thema wil zoeken

Types
  • Vakkenpagina

    Overzicht van alle leerplannen met ondersteunend materiaal per leerplan.

  • Leeftocht april 2026

    Een andere thuis: we kijken uit naar Jezus die anders aanwezig is, naar de Heilige Geest.

  • Leeftocht december 2025

    Hoopvol thuis: we zijn verwachtingsvol, we kijken uit naar de toekomst.

  • Leeftocht februari 2026

    Thuis bij de ander: gastvrijheid breekt onze grenzen open.

  • Leeftocht januari 2026

    Thuis in onszelf: we ontdekken onze roots, onze heilige grond.

  • Leeftocht juni 2026

    Thuis in de wereld: we gaan geëngageerd op weg.

  • Leeftocht maart 2026

    Terug thuis: we mogen opnieuw thuiskomen, we krijgen nieuwe kansen.

  • Leeftocht mei 2026

    (t)huis op stelten: we zien een frisse wind waaien doorheen het huis, er groeit openheid.

  • Leeftocht november 2025

    Thuiskomen: ik mag mezelf zijn bij jou, jij mag bij mij te gast zijn.

  • Leeftocht oktober 2025

    Warme thuis: een vertrouwd en veilig huis.

  • Leeftocht september 2025

    Thuis op school: we kijken met nieuwe ogen naar het vertrouwde.

  • Leeftocht startnummer 2025

    Anders thuis. Gedurende het schooljaar ontdekken we maand na maand een ander aspect van thuiskomen, aan de hand van Bijbelse figuren, actuele thema’s en visuele concepten die aansluiten bij het jaarthema.

  • Bouwen aan een school voor iedereen

    Als leraar ben je de spilfiguur van kwaliteitsvol onderwijs. Met passie bouw je mee aan een leeromgeving waarin elke leerling kan groeien. Dit vademecum ondersteunt jou en je collega’s, in zowel basis- als secundair onderwijs, om samen sterk onderwijs te realiseren. Het is geen extra taak, maar een gids die je inspireert om samen na te denken over visie, beleid en praktijk. Dit vademecum helpt je als team groeien in de keuze voor gelijke onderwijskansen en zorg. Deze keuze is essentieel voor een katholieke dialoogschool. Ga samen aan de slag en bouw aan duurzaam kwaliteitsvol onderwijs.

  • Een vademecum voor het hele team

    Als leraar ben je een spilfiguur in het realiseren van kwaliteitsvol onderwijs en in de begeleiding van al je leerlingen. Vanuit je professionaliteit draag je mee verantwoordelijkheid voor het beleid dat je school op dat gebied voert.  Dit vademecum is er in de eerste plaats voor jou en al je collega’s, of je nu werkt in het basisonderwijs of in het secundair onderwijs.

  • GOK en zorg in een katholieke dialoogschool

    Als katholieke dialoogschool ben je een inclusieve school. Je zoekt hoe je op een kwaliteitsvolle manier tegemoet kan komen aan de verschillende onderwijsbehoeften van al je leerlingen en hoe je de barrières die hen belemmeren om optimaal te leren, kan wegnemen. GOK en zorg gaan hierbij hand in hand.

  • Opbouw van het vademecum

    Onderlinge samenwerking, beleidsvoering, en verbindend klimaat

  • Vergelijking_ww_hw_3de_graad_per_leerplandoel

    In dit document wordt een vergelijking gemaakt van de leerplandoelen binnen het leerplan Sociale en gedragswetenschappen en Toegepaste sociale en gedragswetenschappen. Via de tabbladen kun je de verschillende leerplandoelen doorlopen.

  • Digiplan

    De Digisprong is omgedoopt tot Digiplan. Op deze pagina verzamelen we de info die we hierover hebben.

  • Veelgestelde vragen

    Hierbij vind je integraal de antwoorden die we ontvingen van het kabinet van Zuhal Demir, minister van Onderwijs op woensdag 14 mei. Deze FAQ's zijn ook beschikbaar op de website van het Kenniscentrum digisprong. Daar worden ze voortdurend bijgestuurd, geconcretiseerd en aangevuld.

  • Inspiratiebronnen voor filosofieonderwijs

    In dit document vind je allerlei bronnen om je filosofielessen te verrijken: wetenschappelijke literatuur, podcasts, video's, didactisch materiaal, films, series, documentaires, kunstwerken, korte verhalen, excursies... Alles om je lessen filosofie nóg beter te maken. Dit document wordt regelmatig aangepast en daar kan jij ook aan bijdragen: suggesties en opmerkingen zijn steeds welkom!

  • Goedkeuring AGION-dossiers april 2025

    Deze dossiers keurde de raad van bestuur van AGION goed in april 2025.

  • individuele observatieopdracht op een bouwwerf

    Leerplandoelen die de school met de leerlingen realiseert aan de hand van individuele werfbezoeken buiten de lesuren van school.In de leerplannen van de structuuronderdelen 'bouw- en houtwetenschappen (3de graad – D-finaliteit)' en 'bouwtechnieken (3de graad) – D/A finaliteit)' zijn leerplandoelen opgenomen die de school met de leerlingen realiseert via individuele werfbezoeken buiten de lesuren van de school. Tijdens de werfbezoeken observeert de leerling de voortgang van de werken en verricht de leerling zelf geen arbeid. Bij het uitvoeren van de observatieopdracht heeft de leerling op de werf de hoedanigheid van ‘bezoeker’.

  • JAL-document

    JAL staat voor jaarplan – agenda – leerplan. Met deze tool kan je een jaarplanning opmaken. In het overzicht reiken we suggesties aan voor de manier waarop je aan leerplandoelen kan werken en geven we de samenhang met doelen uit andere leerplannen aan.

  • JAL-document

    JAL staat voor jaarplan – agenda – leerplan. Met deze tool kan je een jaarplanning opmaken. In het overzicht reiken we suggesties aan voor de manier waarop je aan leerplandoelen kan werken en geven we de samenhang met doelen uit andere leerplannen aan.

  • Contact gegevens Katholiek Onderwijs Vlaanderen

    Je vindt hier de contactgegevens van onze diensten waar je terechtkunt bij ernstige situaties.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio