9
Krachtlijn 'Cultureel en artistiek'
Hoe kun je aan de slag gaan met de leerplandoelen van deze krachtlijn?
Krachtlijn 'Uniek en verbonden'
Laat je inspireren om aan de slag te gaan met de krachtlijn 'Uniek en verbonden'.
Krachtlijn 'Geëngageerd en verantwoordelijk'
Laat je inspireren om aan de slag te gaan met de krachtlijn 'Geëngageerd en verantwoordelijk'
Groeien naar kritisch en zelfstandig bronnen beoordelen
Om leerlingen te helpen informatie doelgericht te beoordelen (GFL LPD 22), introduceren we een rubric per graad. Deze helpt de leerlingen om een inschatting te maken over de betrouwbaarheid, bruikbaarheid en correctheid van de bron. Het instrument is vakoverschrijdend inzetbaar en biedt ruimte om stap voor stap met je leerlingen te groeien naar zelfstandig kritisch denken.
Krachtlijn 'Gezond en veilig'
Laat je via voorbeelden en bronnen inspireren om met het leerplandoel uit deze krachtlijn aan de slag te gaan.
GFL in een oogopslag
Het Gemeenschappelijk funderend leerplan bestaat uit zeven krachtlijnen. Dit document geeft je op één pagina een overzicht van die zeven krachtlijnen en alle bijhorende leerplandoelen.
Onderwijsloopbaan - leren kiezen
Een keuzeproces doorlopen behelst een aantal taken. Niet de volgorde waarin die taken worden opgenomen is essentieel, wel dat ze zo goed mogelijk worden uitgevoerd door de leerling zelf. Hier vind je hoe je de leerlingen kan helpen bij het leren kiezen.
Verbindingsoefening
Een eerste verkenning met het nieuwe gemeenschappelijk funderend leerplan kan met dit verbindingsdocument. Als leraar kun je elke krachtlijn koppelen met de juiste set van leerplandoelen. In een mum van tijd heb je alle leerplandoelen een eerste keer doorgenomen.
Geëngageerd en verantwoordelijk
Hoe maak je concreet werk van burgerschap in de klas, op school en in de samenleving?