Agrotechnieken dier - 3de graad - D/A-finaliteit
Basisoptie STEM-technieken en STEM-wetenschappen - 1ste graad - A-stroom
Biologie-chemie - 3de graad - D-finaliteit
Biotechnologische en chemische wetenschappen B+S - 3de graad - D-finaliteit
Biologie - 3de graad - D-finaliteit
Biotechnologische wetenschappen B+S
Biologie - 2de graad - D-finaliteit
Biotechnologische en chemische STEM-wetenschappen B+S - 3de graad - D-finaliteit
Biotechnologische STEM-wetenschappen B+S
Dierenverzorgingstechnieken - 3de graad - D/A-finaliteit
Maatschappelijke vorming - 2de graad - A-finaliteit
Maatschappelijke vorming - 3de graad - A-finaliteit
Natuur- en groentechnieken - 3de graad - D/A-finaliteit
Natuur, ruimte & techniek 1ste graad - A-stroom
Natuurwetenschappen B+S - 2de graad - D/A-finaliteit
Natuurwetenschappen - 3de graad - D/A-finaliteit
Natuurwetenschappen - 2de graad - D/A-finaliteit
Natuurwetenschappen B' - 2de graad - D/A-finaliteit
Natuurwetenschappen B+S’ - 3de graad - D/A-finaliteit
Natuurwetenschappen 1ste graad - A-stroom
Plant-, dier- en milieutechnieken - 2de graad - D/A-finaliteit
Basisoptie Moderne talen en wetenschappen - moderne talen - 1ste graad - A-stroom
Natuurwetenschappen B+S' - 2de graad - D/A-finaliteit
Natuurwetenschappen 1ste graad - B-stroom
Het ethisch kader dat de mens hanteert, is voortdurend aan verandering onderhevig. Bepaalde handelingen die we vroeger heel gewoon vonden worden nu ter discussie gesteld en leiden mogelijk tot gedragsverandering. Dat geldt ook voor het uitvoeren van dissecties in het onderwijs. Met de onderwijskoepels werd daarover een charter uitgewerkt dat scholen kan ondersteunen bij de lespraktijk.
Vanuit dat charter kunnen onderstaande wenken en vragen de school en de vakgroep inspireren bij het uitwerken van een beleid rond dissecties: