Hoe muzisch was je dag?

Na een fantastische dag vol kunst en creativiteit is het zinvol om even te reflecteren over het muzisch proces. Reflecteren betekent stilstaan bij wat er ontdekt, geleerd, gevoeld en gedaan is tijdens de activiteit. Het is tevens een manier om te leren en te groeien en om te weten te komen hoe het kind de muzische les heeft beleefd.

We ontwikkelden, per leeftijdsgroep, 35 boeiende vragen die de leerling kunnen helpen bij het reflecteren.

Elke kleur beoogt een ander item:

  • Oranje = ik voel
  • Groen = ik doe
  • Paars = ik denk
  • Blauw = ik leer

Kies enkele vragen, laat de leerling even nadenken en vraag om er over te vertellen: mondeling, schriftelijk, via een tekening,… Verwoord ook zelf wat jij ervan vindt. Deze vragen kunnen tevens ingezet worden om ouders samen met hun kind te laten praten (communiceren) over hun muzisch proces.

Over deze databank

De evaluatiebox biedt een veelheid aan verschillende evaluatie-instrumenten aan waaruit jij en je collega's kunnen kiezen. Daarbij kan je uitgaan van een bepaald ontwikkelveld, -thema of specifieke doelen. Je kan ook een keuze maken op basis van een bepaalde referentieperiode. De evaluatiebox bevat ook gevalideerde, leergebiedgebonden toetsen. Dit om tegemoet te komen aan de decretale verplichting om op het einde van het gewoon basisonderwijs minstens drie leergebieden te toetsen met het oog op interne kwaliteitsontwikkeling. Gebruik de filters om gerichter te zoeken.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio