- Basisvorming bouwen aan kwaliteit op je school soAls school stippel je je eigen kwaliteitsbeleid uit. Het pedagogisch project van je school, de visie op onderwijs van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, het referentiekader voor onderwijs zijn enkele bronnen die je bouwstenen aanreiken om dit kwaliteitsbeleid in te kleuren.Tijdens dit initiatief reiken we je de nodige kennis, inspiratie en handvatten aan om het kwaliteitsbeleid van je school vorm te geven. Je krijgt tijd en ruimte om vanuit de algemene kaders in te zoomen op jouw eigen casus.Het gehele traject bestaat uit drie sessies met - tussen sessie 2 en 3 - een brugmoment waarin je reflecteert en uitwisselt over wat je hebt toegepast.Meerdere dataOp locatie
- Duik in Data: keuzeworkshops rond Vlaamse toetsen, IDP, DataWijzer, LVSAls schoolleider, beleidsmedewerker of leraar krijg je steeds meer toegang tot heel wat databronnen die bedoeld zijn om de kwaliteitsontwikkeling op je school te ondersteunen. Dit brengt kansen en uitdagingen met zich mee. Op deze dag willen we met verschillende vragen en noden aan de slag: Wil je weten welke bronnen er allemaal zijn? Wil je meer informatie over een specifieke databron? Wil je je team meer betrekken bij het betekenis geven aan resultaten? Of wil je even tijd om voor je eigen school met data aan de slag te gaan? Dan is deze dag misschien iets voor jou.Meerdere dataOp locatie
- IDP en Vlaamse toetsen als hefboom voor kwaliteitsontwikkelingTegenwoordig is data alom aanwezig in scholen. Wat we ook doen, alles kan hieraan gelinkt worden. Op deze netwerkdag willen we bespreken hoe we de resultaten van leerlingen kunnen gebruiken om de kwaliteit van onze school te verbeteren. Reeds jaren lang zijn we vertrouwd met de analyse van IDP-resultaten. Hieraan willen we nog meer betekenis geven met het nieuwe interactieve analyserapport van het kwaliteitsplatform. Daarnaast gaan we aan de slag met de resultaten van de Vlaamse toetsen die dit jaar voor het eerst zijn afgenomen in het vierde leerjaar. Wat leren de resultaten van de leerlingen ons op schoolniveau? En hoe ga je hier als schoolteam mee aan de slag?24 juni 2025Brugge