- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag
- Van data naar prioriteiten en actieplan- beleidsmedewerkers (Bu)BaOActieplannen worden door scholen vaak als overweldigend ervaren. Meestal is dit te wijten aan een combinatie van het grote aantal prioriteiten waarop wordt ingezet en de overload aan informatie die men in de actieplannen kwijt wil. Men zal er dus moeten op toezien dat de actieplannen die men hanteert ook werkbaar zijn. Tijdens dit initiatief leer je hoe je vanuit data en prioriteiten tot een goed werkbaar actieplan komt; hoe je tijdens de uitvoering ervan de voortgang van de acties kan monitoren én hoe je aan de slag kan gaan met de resultaten.Meerdere dataBrugge
- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Hoe evalueer je gedifferentieerd? Hoe voer je hieromtrent een schooleigen beleid? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag