- Basisvorming: Bouwen aan kwaliteit op je school (so) - Sessie 3: kwaliteitsontwikkeling en dataAls school stippel je je eigen kwaliteitsbeleid uit. Het pedagogisch project van je school, de visie op onderwijs van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, het referentiekader voor onderwijs zijn enkele bronnen die je bouwstenen aanreiken om dit kwaliteitsbeleid in te kleuren. Tijdens dit initiatief reiken we je de nodige kennis, inspiratie en handvatten aan om het kwaliteitsbeleid van je school vorm te geven. We bieden dit vormingstraject zowel fysiek als online aan. Tijdens de sessies op locatie zoemen we vanuit de algemene kaders in op jouw eigen casus. De onlinesessie is eerder informatief met ruimte voor persoonlijke reflectie en verwerking. Het gehele traject bestaat uit drie sessies. Voor elke sessie schrijf je afzonderlijk in en kies je voor online of fysiek.Meerdere dataOp locatie en online
- Basisvorming: Bouwen aan kwaliteit op je school (so) - Sessie 2: kwaliteitsontwikkeling en beleidAls school stippel je je eigen kwaliteitsbeleid uit. Het pedagogisch project van je school, de visie op onderwijs van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, het referentiekader voor onderwijs zijn enkele bronnen die je bouwstenen aanreiken om dit kwaliteitsbeleid in te kleuren. Tijdens dit initiatief reiken we je de nodige kennis, inspiratie en handvatten aan om het kwaliteitsbeleid van je school vorm te geven. We bieden dit vormingstraject zowel fysiek als online aan. Tijdens de sessies op locatie zoemen we vanuit de algemene kaders in op jouw eigen casus. De onlinesessie is eerder informatief met ruimte voor persoonlijke reflectie en verwerking. Het gehele traject bestaat uit drie sessies. Voor elke sessie schrijf je afzonderlijk in en kies je voor online of fysiek.Meerdere dataOp locatie en online
- Basisvorming: Bouwen aan kwaliteit op je school (so) - Sessie 1: het referentiekader voor onderwijskwaliteit en hoe ermee aan de slagAls school stippel je je eigen kwaliteitsbeleid uit. Het pedagogisch project van je school, de visie op onderwijs van Katholiek Onderwijs Vlaanderen, het referentiekader voor onderwijs zijn enkele bronnen die je bouwstenen aanreiken om dit kwaliteitsbeleid in te kleuren. Tijdens dit initiatief reiken we je de nodige kennis, inspiratie en handvatten aan om het kwaliteitsbeleid van je school vorm te geven. We bieden dit vormingstraject zowel fysiek als online aan. Tijdens de sessies op locatie zoemen we vanuit de algemene kaders in op jouw eigen casus. De onlinesessie is eerder informatief met ruimte voor persoonlijke reflectie en verwerking. Het gehele traject bestaat uit drie sessies. Voor elke sessie schrijf je afzonderlijk in en kies je voor online of fysiek.21 januari 2025Brugge
- Planlast? Lastig!Tijdens dit initiatief word je geïnformeerd over hoe planlast ontstaat en hoe het door kleine ingrepen kan ingedijkt worden.Te bepalenTe bepalen
- IDP en Vlaamse toetsen als hefboom voor kwaliteitsontwikkelingTegenwoordig is data alom aanwezig in scholen. Wat we ook doen, alles kan hieraan gelinkt worden. Op deze netwerkdag willen we bespreken hoe we de resultaten van leerlingen kunnen gebruiken om de kwaliteit van onze school te verbeteren. Reeds jaren lang zijn we vertrouwd met de analyse van IDP-resultaten. Hieraan willen we nog meer betekenis geven met het nieuwe interactieve analyserapport van het kwaliteitsplatform. Daarnaast gaan we aan de slag met de resultaten van de Vlaamse toetsen die dit jaar voor het eerst zijn afgenomen in het vierde leerjaar. Wat leren de resultaten van de leerlingen ons op schoolniveau? En hoe ga je hier als schoolteam mee aan de slag?Meerdere dataOp locatie
- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag