Bourdeaud’hui, R., Janssens, F., & Vanderhaeghe, S. (2022). Evolutie van de werkdruk. Analyse op basis van de werkbaarheidsmetingen 2004-2019. Brussel: SERV (Sociaal-Economische Raad van Vlaanderen/Stichting Innovatie en Arbeid).
De Witte, K. (2022). Les in hetzelfde schoolgebouw als je betovergrootouders. Hoe een verouderde schoolinfrastructuur kan leiden tot een financiële molensteen en lagere leerprestaties. Leuvense Economische Standpunten, 2022/196. Leuven: KU Leuven Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen.
Derous, E. (2017). Ethnic minorities’ impression management in the interview: helping or hindering?. Frontiers in Psychology, (8), article 68.
Devos G. (2019). Kenmerken van sterke scholen. Wat leert ons 40 jaar onderzoek?. Impuls Leiderschap in Onderwijs, 1 (50), 5-16.
Goeminne E., Uytterhoeven T. (2018). Aanwerven in dialoog. In Dialoog, 4 (2), 45-49.
Grissom, J.A., Egalite, A.J, & Lindsay, C.A. (2021). How principals affect students and schools. A systematic synthesis of two decades of research. New York: The Wallace Foundation.
Gregoor, K., & Haaren, A. (2019-2020). Rekrutering en selectie van schoolleiders in het Vlaams Secundair Onderwijs: HRM-proof? T.O.R.B., 3 (-), 206-214
Henderickx, E., Janvier, R., Van Beirendonck, L., Segers, J., & Humblet, P. (2014). Handboek HRM. Leuven: Acco.
Koçcak, A., & Derous, E. (23 maart 2023). Let op je woorden … in vacatures. UGENt@WORK. Geraadpleegd via https://www.ugent.be/ugentatwork/nl/blog/blog-44.htm.
Lievens, F. (2020). Human resources management. Back to basics. Leuven: Lannoo Campus.
Lippens, L. (16 januari 2022). The top-ranked selection tools to hire the best-performing candidate. Geraadpleegd via https://www.linkedin.com/pulse/top-ranked-selection-tools-hire-best-performing-louis-lippens.
Van de Pontseele, F. (28 september 2022). Te vaak lopen zij-instromers verloren op school. Geraadpleegd via https://www.klasse.be/576232/aanvangsbegeleiding-zij-instromers/.
Van Den Ouweland, L., van der Velden, G., & Van de Weghe, J. (2022). Duurzaam schoolleiderschap. Antwerpen: Karel de Grote Hogeschool, Onderzoekscentrum Groeikracht in Onderwijs.
Vekeman, E., Tuytens, M., Droissart, J., & Devos, G. (2020) Strategisch personeelsbeleid in scholen: inspiratierapport. Gent: Steunpunt voor Onderwijsonderzoek.