1. Onderzoekscompetentie in de specifieke minimumdoelen

Met de ingang van de modernisering van het secundair onderwijs moet de onderzoekscompetentie worden gerealiseerd in samenhang met inhouden van specifieke minimumdoelen van de studierichting: “De leerlingen doorlopen een onderzoekscyclus in samenhang met inhouden van specifieke eindtermen van de studierichting.”. Leerlingen doorlopen met andere woorden een volledige onderzoekscyclus in samenhang met inhouden gerelateerd aan specifieke minimumdoelen zoals opgenomen in leerplannen van het specifiek gedeelte van een studierichting.

  • Voor de studierichting Humane wetenschappen gaat het om inhouden gerelateerd aan specifieke minimumdoelen die aan bod komen in vakken als filosofie, kunstbeschouwing, sociale en gedragswetenschappen en statistiek.
  • Voor de studierichting Technologische wetenschappen en engineering gaat het om inhouden gerelateerd aan specifieke minimumdoelen die aan bod komen in vakken als technologische wetenschappen en engineering en wiskunde.
  • Voor de studierichting Taal en communicatie gaat het om inhouden gerelateerd aan specifieke minimumdoelen die aan bod komen in vakken als Engels, Frans en Nederlands. 

Contact

Geert Breine
pedagogisch begeleider
      0473 47 26 58
      Lut Favoreel
      pedagogisch begeleider
          02 507 06 45
          0475 52 08 56
          Elke Janssens
          pedagogisch begeleider
              Nele Van de Maele
              pedagogisch begeleider
                  Els Van den Houte
                  pedagogisch begeleider
                      0498 85 43 74
                      An Van Grieken
                      pedagogisch begeleider
                          02 507 06 22
                          ×
                          Kijkt als...
                          Niveau
                          Regio