6
Lessuggestie: Hoe slogans blijven plakken
Net als een logo vertelt een slogan veel over het imago van het bedrijf. Bij het opstellen van een communicatiemix dient ook de nodige aandacht aan deze korte en krachtige zin besteed te worden, hoewel we met een fout exemplaar eveneens kunnen scoren ...
Lessuggestie: Wat logo's verbergen
Dagelijks worden we geconfronteerd met uiteenlopende merken. Afhankelijk van onze eigen ervaringen of verhalen van anderen vormen we ons van de organisaties zelf steeds een bepaald beeld. Dit beeld wordt natuurlijk gestuurd vanuit een weldoordachte communicatiemix, waartoe ook een op het eerste gezicht eenvoudig element, als het logo, behoort.
Lessuggestie: Nood aan een ander communicatieplan
Bedrijven of organisaties die zichzelf respecteren en willen blijven groeien, smeden het best plannen voor de toekomst waarbij ze ook rekening dienen te houden met hun doelgroep. Gebeurt dit niet, dan dreigt het plan te mislukken.
Lessuggestie: I am, you are, we are good
Reclame en Public relations zijn vaak moeilijk van elkaar te onderscheiden. Hier proberen we de grens enerzijds wat scherper te stellen, anderzijds onderzoeken we hoe beide disciplines gebruikmaken van technieken van de psychologie rond communicatie en beïnvloeding.
Lessuggestie: Never waste a good crisis
Als communicatiemedewerkers heb je het best een communicatieplan klaar, zelfs voor mogelijke crisissen. Hier focussen we dan ook op crisiscommunicatie.
Tips and tricks: Overzicht alternatieve, grafische programma's
Dit document bevat een overzicht van apps of programma's die als alternatief kunnen dienen voor de Adobe-programma's.