- Dagen Beginnende Leraren regio Mechelen-Brussel Secundair onderwijs - 2de en 3de jaarsDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft.6 november 2024Te bepalen
- Pas voor de klas als zij-instromer secundair onderwijsSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.Meerdere dataAntwerpen
- Leerpad: Public Relations III-PuRe-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Op aanvraag
- Dag voor beginnende leerkracht - Public RelationsWe ondersteunen je als startende leerkracht bij je instap in het onderwijs.18 september 2024Online
- Lerend netwerk Public Relations derde graadTijdens dit lerend en delend netwerk verdiep je je samen met collega's verder in het gloednieuwe leeprlan Public Relations voor de derde graad. We gaan na hoe we praktijkvoorbeelden kunnen ontwerpen waarmee we met de leerlingen naar de doelen van ons leerplan toewerken, welke didactische principes ons hierin kunnen ondersteunen, hoe we kunnen evalueren en hoe we bij het voorbereiden van onze lessen te werk kunnen gaan om snel tot een project te komen. Daarnaast is het vooral de bedoeling om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en ook materialen en eigen praktijkvoorbeelden met elkaar te delen. We gaan samen op zoek, met vallen en opstaan, maar 'goesting' om het beste uit onze leerlingen in de richting Taal en communicatie te halen.Meerdere dataOp locatie
- Dag voor startende zij-instromers – West-VlaanderenTijdens dit initiatief voorzien we een specifiek aanbod voor startende zij-instromers en spelen we in op specifieke noden.Meerdere dataBrugge
- Dagen voor Beginnende Leraren so LimburgTijdens dit initiatief: maak je kennis met de pedagogische begeleidingsdienst; maak je kennis met je vakbegeleider; maak je kennis met je startende collega's; krijg je informatie rond actuele thema's.Meerdere dataHasselt
- Adviesgroep Directies Taal en cultuur - Bijeenkomst 3De regionale adviesgroep werkt als een klankbord voor het CODI-overleg Taal en Communicatie in Brussel en dit in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel delen informatie en toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt hun mening, ideeën kunnen geven en hun bekommernissen, vragen, voorstellen voor het CODI-overleg in Brussel kunnen meegeven aan de regionale vertegenwoordigers.22 mei 2025Hasselt
- Adviesgroep Directies Taal en cultuur - Bijeenkomst 2De regionale adviesgroep werkt als een klankbord voor het CODI-overleg Taal en Communicatie in Brussel en dit in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel delen informatie en toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt hun mening, ideeën kunnen geven en hun bekommernissen, vragen, voorstellen voor het CODI-overleg in Brussel kunnen meegeven aan de regionale vertegenwoordigers.26 februari 2025Hasselt
- Adviesgroep Directies Taal en cultuur - Bijeenkomst 1De regionale adviesgroep werkt als een klankbord voor het CODI-overleg Taal en Communicatie in Brussel en dit in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel delen informatie en toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt hun mening, ideeën kunnen geven en hun bekommernissen, vragen, voorstellen voor het CODI-overleg in Brussel kunnen meegeven aan de regionale vertegenwoordigers.15 oktober 2024Hasselt
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 3'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 2'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk taalbeleidscoördinatoren of taalankers - sessie 1'Tijdens dit initiatief delen en leren we van elkaar over de verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven/ taalgericht vakonderwijs implementeren bij alle collega's van je schoolteam meertaligheid inzetten als troef verbindend communiceren met ouders en leerlingen effect meten van de inspanningen rond taalbeleid ... We wisselen uit over hoe we ons taalbeleid schoolbreed en planmatig proberen aan te pakken en te implementeren. We leren hoe we onze collega's coachend kunnen begeleiden naar nog taalrijker lesgeven en hoe we de aandacht hiervoor 'wakker' kunnen houden.Meerdere dataOp locatie
- Leerpad start to taalbeleid in secundair onderwijsOp ons leerpad over taalbeleid, speciaal ontworpen voor zowel taalbeleidscoördinatoren, taalcoaches als andere geïnteresseerden die het taalbeleid in hun secundaire school mee vorm willen geven, ga je samen met ons op reis door inspirerende voorbeelden en praktische tips. Leer hoe je een nog inclusievere leeromgeving kan stimuleren voor zowel leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal als voor leerlingen die wat uitdaging kunnen gebruiken op dat vlak. Ben je een taalbeleidscoördinator die je school wil coachen naar een sterker taalbeleid en naar taalrijker lesgeven in alle vakken? Dit leerpad biedt je de ondersteuning en inspiratie die je nodig hebt. We lanceren het leerpad op 15 september 2024.Te bepalenTe bepalen
- Start to taalbeleidTijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven meertaligheid ... We wisselen uit over hoe je dit schoolbreed en planmatig kan aanpakken. Na het volgen van deze vorming kun je aansluiten bij het netwerk voor taalbeleidscoördinatoren dat al bestaat.Meerdere dataOp locatie
- Dagen voor beginnende leraren so zij-instromers regio Oost-VlaanderenSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.Meerdere dataOp locatie en online
- (Terugkom)dag voor beginnende leraren so regio Oost-Vlaanderen - 20 november 2024Een belangrijke taak van de pedagogische begeleidingsdienst is het begeleiden van jou als beginnend leraar. Ben je 2 tot 5 jaar in dienst, dan kan je op 20 november met je vakspecifieke vragen terecht bij je pedagogisch begeleider.20 november 2024Gent