
- IKid2Een positief, realistisch zelfbeeld opbouwen
- IVzv1Keuzes willen, durven en kunnen maken door betekenis te geven aan die keuzes en daar de verantwoordelijkheid voor opnemen
- MUva2Gericht beschouwen van beelden, muziek, dans en drama met oog voor de muzische bouwstenen, werkvormen en vormgevingsmiddelen detail
- Muziek
- Beeld
- Dans
- Drama
- MUva3De technische en expressieve vaardigheden die nodig zijn om zich muzisch uit te drukken in beeld, muziek, dans en drama verfijnendetail
- BeeldBeeldspel
- BeeldTekenen
- BeeldSchilderen
- BeeldWerken met plastische materialen
- BeeldCollage, assemblage, constructie, beeldhouwen, textiel
- MuziekMuziekspel
- MuziekMusiceren met de stem
- MuziekMusiceren met instrumenten en materialen
- MuziekMusiceren met grafische partituren
- MuziekOntwerpen van klank en muziek
- MuziekMuziek begrijpen door beweging
- DansBewegingsexpressie
- DansDansspel
- DansGestructureerde dans
- DansDans ontwerpen
- DramaDramaspel
- DramaDrama met materialen
- DramaVerbaal drama
- DramaNon-verbaal drama
De leerlingen geven aan het einde van een les aan hoe leuk en hoe moeilijk ze de opdracht vonden. In dit voorbeeld gaat het om een zang- en luisteroefening. Door andere afbeeldingen te gebruiken kan je dit instrument ook inzetten voor andere domeinen/opdrachten.
Jonge kinderen kiezen:
- een smiley uit: ‘niet leuk, oké of leuk’
-een aantal duimpjes per categorie: Hoe meer duimpjes de leerlingen inkleuren, hoe
gemakkelijker het was.
Oudere kinderen:
Zij geven voor beide evaluatiecriteria aan hoe leuk of gemakkelijk ze de zang- en luisteropdracht vonden door de schalen in te kleuren. Hoe hoger ze de schaal inkleuren, hoe leuker of gemakkelijker ze het vonden.