Zangopdracht

De leerlingen geven aan het einde van een les aan hoe leuk en hoe moeilijk ze de opdracht vonden. In dit voorbeeld gaat het om een zang- en luisteroefening. Door andere afbeeldingen te gebruiken kan je dit instrument ook inzetten voor andere domeinen/opdrachten.

Jonge kinderen kiezen:
- een smiley uit:  ‘niet leuk, oké of leuk’
 -een aantal duimpjes per categorie: Hoe meer duimpjes de leerlingen inkleuren, hoe
  gemakkelijker het was.

Oudere kinderen:
Zij geven voor beide evaluatiecriteria aan hoe leuk of gemakkelijk ze de zang- en luisteropdracht vonden door de schalen in te kleuren. Hoe hoger ze de schaal inkleuren, hoe leuker of gemakkelijker ze het vonden.

Over deze databank

De evaluatiebox biedt een veelheid aan verschillende evaluatie-instrumenten aan waaruit jij en je collega's kunnen kiezen. Daarbij kan je uitgaan van een bepaald ontwikkelveld, -thema of specifieke doelen. Je kan ook een keuze maken op basis van een bepaalde referentieperiode. De evaluatiebox bevat ook gevalideerde, leergebiedgebonden toetsen. Dit om tegemoet te komen aan de decretale verplichting om op het einde van het gewoon basisonderwijs minstens drie leergebieden te toetsen met het oog op interne kwaliteitsontwikkeling. Gebruik de filters om gerichter te zoeken.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio