- Intervisie Zorg en Welzijn 2de graad ATijdens deze intervisie kijken we kritisch naar hoe we ondertussen met het leerplan Zorg en welzijn aan de slag gaan. We bekijken beeldvorming en begeleiding - vanuit differentiatieIn schooljaar 23-24 stond de leerplandoelgerichtheid in de focus; In 24-25 legden we de klemtoon op het aanbod & de leermiddelen.We maken tijd om uit te wisselen hoe we met het leerplan doorheen de graad aan de slag gaan.Meerdere dataOp locatie
- Netwerkdag Wiskunde - Probleemoplossend denken en wiskundig redeneren in de tweede graad D-finaliteit (Leerplan B, B+, B+S, B+S’)Tijdens deze netwerkdag verdiepen we ons in drie belangrijke thema’s voor onze klaspraktijk: probleemoplossend denken, redeneren en argumenteren en differentiatie. We voorzien voldoende intervisiemomenten om goede praktijkvoorbeelden en leservaringen te delen. De focus ligt op praktische toepassingen, het oplossen van problemen en het aanleren van denk- en redeneerstrategieën.25 februari 2026Op locatie
- "Help, mijn leerlingen kunnen/willen niet leren en doen niets met mijn tips! Wat nu?" Traject op maatVragen jullie je soms af waarom sommige leerlingen niet tot leren komen, ondanks alle inspanningen? Lijkt de leerstof voor sommigen te moeilijk, voor anderen te makkelijk, of loopt het tempo niet goed? Merken jullie dat motivatie ontbreekt omdat leerlingen het nut van bepaalde vakken of opdrachten niet inzien? Of zien jullie dat ze wel willen, maar niet goed weten hoe ze moeten leren? Vaak spelen er meerdere factoren tegelijk. En precies daar willen we samen met jullie mee aan de slag.In dit traject duiken we in de oorzaken achter leerproblemen en reiken we concrete handvatten aan om leerlingen weer in beweging te krijgenOp aanvraag
- Haalbaar differentiëren in brede basiszorg - secundair onderwijs (teamgericht)Kom en doe mee met ons dynamische traject waarin we jou als trainer voorbereiden op het inspirerend leiden van leergemeenschappen binnen de school, met de focus op differentiatie in de brede basiszorg! Ontdek de kracht van train-the-trainer principes terwijl we samen een scala aan boeiende werkvormen verkennen. Ga dieper in op het concept van differentiatie met behulp van de verkennende kijkwijzer en stel een concreet actieplan op dat differentiatie haalbaar maakt. Verwacht een interactief traject met ruimte voor reflectie, waardevolle feedback en persoonlijke begeleiding. We streven ernaar jouw vaardigheden te versterken, je bekend te maken met de kijkwijzer, een effectief actieplan te ontwikkelen en je te laten groeien door actieve reflectie en constructieve feedback. Mis deze kans niet om jezelf te ontwikkelen en bij te dragen aan een inclusieve en effectieve leeromgeving!Op aanvraag