- Webinar EducareTijdens dit webinar maak je kennis met het kader Educare dat zorgen, leren en spelen met elkaar verbindt.12 november 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan VII Kinderbegeleider11 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Opvoeding en begeleiding D/A18 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Zorg en welzijn 2de graad A: infomoment10 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Assistentie in wonen, zorg en welzijn - Infomoment17 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan 7 Verzorgende/zorgkundige10 september 2025Online
- Intervisie Sociologie en PsychologieTijdens dit initiatief verduidelijken we de verwachting van de leerplandoelen met handelingswerkwoord 'toelichten' en wisselen we uit omtrent aanpak/werkvormen.Je verkent de open space methodiek (waar jullie zelf onderwerpen kunnen aanbrengen om over in gesprek te gaan).Meerdere dataOp locatie
- Webinar - doelen kwaliteitsvol handelen binnen het Leerplan Opvoeding en begeleiding en 7 kinderbegeleiderTijdens dit webinar gaan we dieper in op de doelen van het kwaliteitsvol handelen binnen de leerplannen Opvoeding en begeleiding en Kinderbegeleider.18 november 2025Online
- Webinar - kwaliteitsvolle evaluatie stageTijdens dit webinar word je geïnformeerd over wat een kwaliteitsvolle evaluatie van stage inhoudt. We ontwikkelden een inspiratiedocument op basis van 7 kwaliteitscriteria. Het document biedt ook inspiratie om met de vakgroep aan de slag te gaan bij het opstellen van betrouwbare en objectieve evaluatiecriteria.7 oktober 2025Online
- Basiszorg en ondersteuning: Herhaling: inspiratie pedagogisch en agogisch handelen LPD 15, 33 en op pedagogisch handelen LPD 29, 30, 31Tijdens deze ontmoeting focussen we ophet leren kennen van het referentiekader "Ik, jij, samen mens" en de manier waarop dit in verbinding kan gebracht worden met agogische doelstellingenhet leren kennen van het pedagogisch raamwerk; zeker ook als achtergrond voor jezelfhet leren kennen van een overzicht in agogische en pedagogische vaardighedenuitwisselen met collega'sMeerdere dataOp locatie
- Indirecte zorg in zorg en welzijn 2de graad AJe krijgt inspiratie om met de doelen van indirecte zorg aan de slag te gaan.Je krijgt inzicht in de didactiek rond indirecte zorg adhv werkvormen, differentiëren, ... Je reflecteert over de manier waarop je met de doelen rond indirecte zorg aan de slag gaat en ze evalueert.Je wisselt uit over mogelijke ideeën, lesontwerpen om aan de leerplandoelen te werken.Meerdere dataOp locatie en online
- Webinar - kwaliteitsvolle evaluatie stageTijdens dit webinar word je geïnformeerd over wat een kwaliteitsvolle evaluatie van stage inhoudt. We ontwikkelden een inspiratiedocument op basis van 7 kwaliteitscriteria. Het document biedt ook inspiratie om met de vakgroep aan de slag te gaan bij het opstellen van betrouwbare en objectieve evaluatiecriteria.30 september 2025Online
- Lerend netwerk Basiszorg en ondersteuning 3de graad AIn dit lerend netwerk brengen we gepassioneerde collega’s samen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en samen te groeien.Tijdens een eerste overleg willen we graag volgende zaken realiseren:de leervraag te bepalen met de groepverbinding: ervaring leert dat delen gemakkelijker verloopt als je elkaar kentafspraken maken voor het vervolg (hoe en waar zal worden afgesproken: op een school, wij kunnen een lokaal voorzien, fysiek of digitaal, frequentie van afspreken …)29 september 2025Brussel
- Lerend netwerk Assistentie in wonen, zorg en welzijn 3de graad AIn dit lerend netwerk brengen we gepassioneerde collega’s samen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en samen te groeien.Tijdens een eerste overleg willen we graag volgende zaken realiseren:de leervraag te bepalen met de groepverbinding: ervaring leert dat delen gemakkelijker verloopt als je elkaar kentafspraken maken voor het vervolg (hoe en waar zal worden afgesproken: op een school, wij kunnen een lokaal voorzien, fysiek of digitaal, frequentie van afspreken …)29 september 2025Brussel
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.13 november 2025Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.Meerdere dataOp locatie
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.2 juni 2026Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.26 maart 2026Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.19 maart 2026Brussel
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.27 mei 2026Mechelen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.4 december 2025Mechelen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.9 juni 2026Hasselt
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.25 maart 2026Hasselt
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Antwerpen. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.18 maart 2026Antwerpen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Antwerpen. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.9 juni 2026Antwerpen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Antwerpen. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.4 december 2025Antwerpen
- Verdiepend aan de slag met leerplan Maatschappelijke oriëntatie – MaOr: InspiratiedagStart je in september 2025 met het nieuwe leerplan Maatschappelijke oriëntatie in je school? Geef jij les Maatschappelijke oriëntatie in het 7de jaar? Ben je op zoek naar frisse ideeën om je lessen boeiender, effectiever en doelgerichter te maken?Dan is onze inspiratiedag precies wat je nodig hebt! Speciaal voor leerkrachten Maatschappelijke oriëntatie in het 7de jaar organiseren we een dag vol inspiratie. Je verkent het leerplan in de diepte en werkt samen met collega’s aan concreet en bruikbaar lesmateriaal.Laat je inspireren door collega’s en onderwijsprofessionals en ervaar de kracht van samenwerking. Ontdek hoe verrijkend het is om samen lesmateriaal te ontwikkelen, met inzet van praktische werkvormen, digitale tools en doeltreffende didactiek. Alles is erop gericht om jouw aanpak te versterken en de leerplandoelen écht te realiseren in je klas.Heb jij oog voor het leereffect in jouw klas? Kom ontdekken, uitwisselen en experimenteren – en ga naar huis met concrete ideeën die je meteen kan inzetten.29 september 2025Brussel
- Netwerkdag Wiskunde - Probleemoplossend denken en wiskundig redeneren in de derde graad D-finaliteit (Leerplan B, B+S, B+S’)Tijdens deze netwerkdag verdiepen we ons in drie belangrijke thema’s voor onze klaspraktijk: probleemoplossend denken, redeneren en argumenteren en differentiatie. We voorzien voldoende intervisiemomenten om goede praktijkvoorbeelden en leservaringen te delen. De focus ligt op praktische toepassingen, het oplossen van problemen en het aanleren van denk- en redeneerstrategieën.Meerdere dataOp locatie
- Netwerkdag Wiskunde - Probleemoplossend denken en wiskundig redeneren in de tweede graad D-finaliteit (Leerplan B, B+, B+S, B+S’)Tijdens deze netwerkdag verdiepen we ons in drie belangrijke thema’s voor onze klaspraktijk: probleemoplossend denken, redeneren en argumenteren en differentiatie. We voorzien voldoende intervisiemomenten om goede praktijkvoorbeelden en leservaringen te delen. De focus ligt op praktische toepassingen, het oplossen van problemen en het aanleren van denk- en redeneerstrategieën.25 februari 2026Op locatie
- Netwerkdag Wiskunde - Problemen oplossen, redeneren en differentiëren in DA-finaliteitTijdens deze netwerkdag ga je samen met collega’s aan de slag rond krachtig wiskundeonderwijs voor leerlingen in de DA-finaliteit. We verkennen hoe je probleemoplossend denken en wiskundige redeneren kan versterken, ook bij leerlingen die het moeilijk hebben met abstracte leerstof. We wisselen praktijkvoorbeelden, werkvormen en tips uit rond differentiatie, motivatie en functionele contexten en maken hierbij de brug van de tweede naar de derde graad. Doorheen de dag is er ruimte voor reflectie, uitwisseling en inspiratie die je meteen kan meenemen naar je klaspraktijk.Meerdere dataOp locatie
30 van 47