- Voorloperscholen ASV OV3 - 10 geselecteerde voorloperscholenMeerdere dataOp locatie
- Netwerkdag PersoonsbegeleiderDe collega's die in de leerplancommissie zaten waren vragende partij om een (delend/lerend/...) netwerk te starten.2 oktober 2025Brussel
- Lerend netwerk taalbeleid op niveau scholengemeenschapTijdens dit initiatief werk je als directeur of taalbeleidscoördinator samen met collega’s uit je scholengemeenschap aan een krachtig, gedragen taalbeleid.Je bouwt stapsgewijs aan een actieplan dat vertrekt vanuit de beginsituatie van jouw school, gekoppeld aan een gedeelde visie. Je leert hoe je taalontwikkeling bij leerlingen in álle vakken kan stimuleren én ondersteunen, en hoe je je schoolteam hierin meeneemt.Door ervaringen en expertise te delen, versterk je niet alleen je eigen beleid, maar werk je mee aan een breed gedragen taalbeleid op scholengemeenschapsniveau.Op aanvraag
- Webinar EducareTijdens dit webinar maak je kennis met het kader Educare dat zorgen, leren en spelen met elkaar verbindt.12 november 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Persoonsbegeleider10 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan VII Kinderbegeleider11 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Opvoeding en begeleiding D/A18 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Zorg en welzijn 2de graad A: infomoment10 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan Assistentie in wonen, zorg en welzijn - Infomoment17 september 2025Online
- Voor het eerst aan de slag met het leerplan 7 Verzorgende/zorgkundige10 september 2025Online
- Intervisie Sociologie en PsychologieTijdens dit initiatief verduidelijken we de verwachting van de leerplandoelen met handelingswerkwoord 'toelichten' en wisselen we uit omtrent aanpak/werkvormen.Je verkent de open space methodiek (waar jullie zelf onderwerpen kunnen aanbrengen om over in gesprek te gaan).Meerdere dataOp locatie
- Webinar - doelen kwaliteitsvol handelen binnen het Leerplan Opvoeding en begeleiding en 7 kinderbegeleiderTijdens dit webinar gaan we dieper in op de doelen van het kwaliteitsvol handelen binnen de leerplannen Opvoeding en begeleiding en Kinderbegeleider.18 november 2025Online
- Webinar - kwaliteitsvolle evaluatie stage A-finaliteitTijdens dit webinar word je geïnformeerd over wat een kwaliteitsvolle evaluatie van stage inhoudt. We ontwikkelden een inspiratiedocument op basis van 7 kwaliteitscriteria. Het document biedt ook inspiratie om met de vakgroep aan de slag te gaan bij het opstellen van betrouwbare en objectieve evaluatiecriteria.7 oktober 2025Online
- Basiszorg en ondersteuning: Herhaling: inspiratie pedagogisch en agogisch handelen LPD 15, 33 en op pedagogisch handelen LPD 29, 30, 31Tijdens deze ontmoeting focussen we ophet leren kennen van het referentiekader "Ik, jij, samen mens" en de manier waarop dit in verbinding kan gebracht worden met agogische doelstellingenhet leren kennen van het pedagogisch raamwerk; zeker ook als achtergrond voor jezelfhet leren kennen van een overzicht in agogische en pedagogische vaardighedenuitwisselen met collega'sMeerdere dataOp locatie
- Indirecte zorg in zorg en welzijn 2de graad AJe krijgt inspiratie om met de doelen van indirecte zorg aan de slag te gaan.Je krijgt inzicht in de didactiek rond indirecte zorg adhv werkvormen, differentiëren, ... Je reflecteert over de manier waarop je met de doelen rond indirecte zorg aan de slag gaat en ze evalueert.Je wisselt uit over mogelijke ideeën, lesontwerpen om aan de leerplandoelen te werken.Meerdere dataOp locatie en online
- Indirecte zorg in Maatschappij en Welzijn 2de graad DAJe krijgt inspiratie om met de doelen van indirecte zorg aan de slag te gaan.Je krijgt inzicht in de didactiek rond indirecte zorg adhv werkvormen, differentiëren, ... Je reflecteert over de manier waarop je met de doelen rond indirecte zorg aan de slag gaat en ze evalueert.Je wisselt uit over mogelijke ideeën, lesontwerpen om aan de leerplandoelen te werken.Meerdere dataOp locatie en online
- Webinar - kwaliteitsvolle evaluatie stage D/A-finaliteit en 7de leerjarenTijdens dit webinar word je geïnformeerd over wat een kwaliteitsvolle evaluatie van stage inhoudt. We ontwikkelden een inspiratiedocument op basis van 7 kwaliteitscriteria. Het document biedt ook inspiratie om met de vakgroep aan de slag te gaan bij het opstellen van betrouwbare en objectieve evaluatiecriteria.30 september 2025Online
- Leren werken met de Odoo Voorraad-app voor efficiënt magazijnbeheerTijdens deze praktijkgerichte opleiding leer je werken met de Odoo Voorraad-app voor efficiënt magazijnbeheer.We behandelen hoe je een magazijn en opslaglocaties opzet, en hoe je ontvangsten en leveringen organiseert in meerdere stappen, inclusief het uitvoeren van batchpickings om meerdere leveringen tegelijk te verwerken. Daarnaast leer je wegzetregels instellen om goederenstromen te optimaliseren, voorraadtellingen uitvoeren voor een correcte stockcontrole en barcodes gebruiken voor een snelle en foutloze verwerking.Deze opleiding biedt leerkrachten in logistiek een sterke basis om hun leerlingen praktijkgericht te laten werken met moderne voorraadsoftware.Meerdere dataOp locatie
- Lerend netwerk Basiszorg en ondersteuning 3de graad AIn dit lerend netwerk brengen we gepassioneerde collega’s samen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en samen te groeien.Tijdens een eerste overleg willen we graag volgende zaken realiseren:de leervraag te bepalen met de groepverbinding: ervaring leert dat delen gemakkelijker verloopt als je elkaar kentafspraken maken voor het vervolg (hoe en waar zal worden afgesproken: op een school, wij kunnen een lokaal voorzien, fysiek of digitaal, frequentie van afspreken …)29 september 2025Brussel
- Lerend netwerk Assistentie in wonen, zorg en welzijn 3de graad AIn dit lerend netwerk brengen we gepassioneerde collega’s samen om ideeën uit te wisselen, inspiratie op te doen, lesmateriaal te ontwikkelen en samen te groeien.Tijdens een eerste overleg willen we graag volgende zaken realiseren:de leervraag te bepalen met de groepverbinding: ervaring leert dat delen gemakkelijker verloopt als je elkaar kentafspraken maken voor het vervolg (hoe en waar zal worden afgesproken: op een school, wij kunnen een lokaal voorzien, fysiek of digitaal, frequentie van afspreken …)29 september 2025Brussel
- Leerplandoel Analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij ….: aanpak en uitwisseling praktijkvoorbeelden in de klasVeel leraren en scholen hebben vragen bij het leerplandoel over het analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit de principes van computationeel denken. In deze nascholing krijg je handvaten en concrete voorbeelden aangereikt om dit leerplandoel te realiseren in de klas. In een tweede fase wissel je ervaringen met collega’s uit over de realisatie van dit doel.Meerdere dataOp locatie
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.13 november 2025Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.Meerdere dataOp locatie
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.2 juni 2026Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Oost-Vlaanderen. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.26 maart 2026Gent
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.19 maart 2026Brussel
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.27 mei 2026Mechelen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Mechelen-Brussel. Sessie 1Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.4 december 2025Mechelen
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 3Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.9 juni 2026Hasselt
- Adviesgroep directies studiedomein Economie en organisatie. Regio Limburg. Sessie 2Ook in het schooljaar 2025-2026 organiseren we drie overlegmomenten met de regionale adviesgroep als klankbord voor de CODI Economie en organisatie. Deze adviesgroep werkt in twee richtingen: de vertegenwoordigers van de regio in de CODI van Brussel toetsen informatie af bij de regionale directeurs, die op hun beurt bekommernissen, vragen, voorstellen doen aan de vertegenwoordigers om mee te nemen naar het CODI-overleg in Brussel.25 maart 2026Hasselt
30 van 53