Cognitief sterk functionerende leerlingen hebben vaak specifieke onderwijsbehoeften. Ze hebben recht op een aanbod dat tegemoetkomt aan hun onderwijs- en opvoedingsbehoeften. Zo kunnen ze hun kennis, inzicht, attitudes en vaardigheden optimaal ontwikkelen. De vaststelling dat ze bij een bepaalde groep horen, kan hen helpen aanvaarden dat ze anders zijn. Daardoor krijgen ze grip op de eigen mogelijkheden en noden en kunnen ze hierover communiceren.

Wat?

Begripsafbakening en hoe herkennen?

Een onderwijsaanpak voor alle leerlingen

Starten in fase 0 van het zorgcontinuüm.

Aanpak in fase 1 van het zorgcontinuüm

Passende maatregelen voorzien.

Regelgeving versnellen

Regelgeving versnellen in het secundair onderwijs

Ondersteuning

Ondersteuning bij het uitwerken van een zorgbeleid voor cognitief sterk functionerende leerlingen.

Uit het werkveld

Inspiratie van en voor leraren.

Links/meer weten

Interessante bronnen en links

Professionalisering

Overzicht van nascholingen, vormingen, netwerken …

Contact

Jan Coppieters
pedagogisch begeleider
      02 507 07 87
      Floor Tempelaere
      pedagogisch begeleider
          02 507 06 94
          0485 50 27 72
          ×
          Kijkt als...
          Niveau
          Regio