- Samen verder aan de slag met het Gemeenschappelijk funderend leerplanTijdens deze nascholing ga je na wat je in jouw school reeds kan borgen en waar er nog mogelijkheden zijn om de implementatie van het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan (tweede en derde graad) te optimaliseren; verken je aan de hand van concrete voorbeelden de mogelijkheden voor inbedding van de doelen en evaluatie van de leerlingen; krijg je met je eigen team een exclusieve vorming op maat van je school. Je kan tijdens een intakegesprek met de lesgever de keuze maken om meer of minder krachtlijnen in de focus van de vorming te plaatsen in functie van de context van jouw school.Op aanvraag
- Leren leren in de BaSo-werkingLeraren van basis- en secundair onderwijs zijn al bezig met leren leren, maar wie doet nu precies wat en zit daar wel een lijn in? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect? Welke vaardigheden hebben leerlingen nodig om te leren, af te leren en te herleren? Ben je benieuwd naar welke leerstrategieën dit leren bevordert? En wil je leerlingen aanleren hoe ze vlotter met jouw tips aan de slag gaan en dit steeds meer zelfstandig kunnen? We gaan op zoek naar wat basis- en secundair onderwijs hierin verbindt en naar concrete groeikansen in jouw klas vanuit ZILL (bao) en het Gemeenschappelijk funderend leerplan (so).Op aanvraag
- Persoonlijke groei. Sleutel tot succes en welzijn in het levenDeze inspiratiedag voor onderwijsmensen wordt uitgesteld naar volgend schooljaar.3 mei 2024Antwerpen
- Een ‘leren leren’-beleid vormgeven (teamgericht)Verschillende collega’s zijn al bezig met leren leren, maar wie doet nu precies wat en zit daar wel een lijn in? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect? Het gemoderniseerd onderwijs vraagt op het vlak van leren leren een geïntegreerde aanpak met een leerlijn die over vakken, graden en finaliteiten heen gaat. Deze vorming neemt jou als (mede)beleidsmaker mee in het vormgeven van een ‘leren leren’-beleid op school vanuit het Gemeenschappelijk funderend leerplan. We maken het ook meteen concreet en gaan aan de slag met het schoolteam zodat dit thema landt op de klasvloer.Op aanvraag
- Samen verder aan de slag met het Gemeenschappelijk funderend leerplan. (teamgericht)Tijdens deze nascholing ga je na wat je in jouw school reeds kan borgen en waar er nog mogelijkheden zijn om de implementatie van het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan (tweede en derde graad) te optimaliseren; verken je aan de hand van concrete voorbeelden de mogelijkheden voor inbedding van de doelen en evaluatie van de leerlingen; krijg je met je eigen team een exclusieve vorming op maat van je school. Je kan tijdens een intakegesprek met de lesgever de keuze maken om meer of minder krachtlijnen in de focus van de vorming te plaatsen in functie van de context van jouw school.Op aanvraag