- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Hoe coach ik leerkrachten tot het stellen van een goede leervraag?Het referentiekader kwaliteitsvolle leersteun is nieuw en heeft een aantal duidelijke verwachtingen rond de aanpak van leervragen van leerkrachten. We verkennen het kader en hoe hiermee aan de slag gaan in de praktijk.Meerdere dataOp locatie
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Rollen van de leerondersteunerWil je op basis van kennis over jouw opdracht en mogelijke rollen als leerondersteuner, jouw eigen professionele praktijk versterken; dan is dit initiatief iets voor jou.Meerdere dataOp locatie
- Continuüm van zorg - onderwijskundige expertise LSC. Handelingsplanmatig werken in leersteun: cyclisch proces volgens 5 fasen (HPW)In deze sessie maak je kennis met het lemniscaat HPW met een IAC in gewoon en buitengewoon onderwijs en verdiepen we ons in de 5 fasen van HPW. We bekijken de rol van de leerondersteuner bij HPW.19 mei 2025Brugge
- Continuüm van zorg - onderwijskundige expertise LSC Leerondersteuners met beperkte onderwijservaring als professionalBen je nieuw als leerondersteuner en heb je geen onderwijservaring? Dan kan deze sessie je vragen beantwoorden over schoolorganisatie, het werken met leerplannen, specifieke onderwijsbehoeften...27 januari 2025Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - maximale kansen voor elke leerling binnen/op de grens van het GCTijdens dit initiatief maken we kennis met de uitdagingen en mogelijkheden van grenssituaties tussen het GC en IAC. We gaan niet dieper in op een OV4-verslag: hierover kan een specifieke vorming gevolgd worden.10 februari 2025Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - wijzigende nood aan aanpassingen: de leerling krijgt een gewijzigd verslagIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC of OV4-verslag nodig is, spreken we over 'wijzigende nood'. In deze webinar krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon secundair onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een OV4-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.29 januari 2025Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijsWat zijn redelijke aanpassingen (RA)? Waarom zijn redelijke aanpassingen nodig en hoe realiseer je het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk? In deze webinar krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.13 januari 2025Online
- Continuüm van zorg - onderwijskundige expertise LSC. Kennismaking leerplannen secundair onderwijs voor leerondersteunersBen je als leerondersteuner in het secundair onderwijs aan de slag en niet vertrouwd met de leerplannen secundair onderwijs? Wil je graag meer weten over de structuur en opbouw van leerplan(doelen)? Dan is deze sessie je kans om hierrond aan de slag te gaan!19 mei 2025Brugge
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - basiskennis inclusieve grondhouding, regelgeving en terminologieJe bouwt basisinzicht op over regelgeving rond IAC, redelijke aanpassingen, inclusie. Je verrijkt je visie op inclusie en bouwt vertrouwen op met de specifieke terminologie.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsAls school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een OV4-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee aan de slag? In deze webinar krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.15 januari 2025Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsAls school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een IAC-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee aan de slag? In deze webinar krijg je info en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - inclusie-expertise LSC - Module leerondersteuners – Verbindend samenwerkenWil je je vaardigheden om verbindend te kunnen samenwerken en communiceren versterken? Schrijf je dan in voor deze nascholing.Meerdere dataOp locatie en online
- Continuüm van zorg - inclusie-expertise LSC - Module leerondersteuners - Visie op inclusieWil je als leerondersteuner weten wat we verstaan onder inclusie en waarom we willen inzetten op de realisatie van inclusief onderwijs? Schrijf je dan in voor deze nascholing.Meerdere dataOp locatie en online