- Tweedaagse leidinggevende teams leersteuncentraMeerdere dataBlankenberge
- Lerend Netwerk - Coördinatoren leersteuncentraNa twee jaar operationele werking van de leersteuncentra gaan we van start met een thematisch lerend netwerk voor coördinatoren van de (specifieke) leersteuncentra. Een lerend netwerk gaat over 'geven en nemen': wat breng je in vanuit je eigen praktijkervaring en wat kom je leren van de anderen? Voor het schooljaar 2025-2026 werd als jaarthema gekozen: 'Leerkracht- en schoolteamgerichte leersteun. Hoe ga je hier concreet mee aan de slag met je team?'.Meerdere dataOp locatie
- Lerend Netwerk - Directies leersteuncentraNa twee jaar operationele werking van de leersteuncentra gaan we van start met een lerend netwerk van en voor directies van de (specifieke) leersteuncentra. Een lerend netwerk gaat over 'geven en nemen': wat breng je in vanuit je eigen praktijkervaring en wat kom je leren van de anderen? De leden bepalen zelf hun onderwerpen. Tijdens de eerste bijeenkomst gaan we aan de slag met 'evalueren van medewerkers en feedback geven'.Meerdere dataOp locatie
- LSC: Inclusie expertise - Visie op inclusieWil je als leerondersteuner weten wat we verstaan onder inclusie en waarom we willen inzetten op de realisatie van inclusief onderwijs? Schrijf je dan in voor deze nascholing.Meerdere data
- Een leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsMeerdere dataOnline
- LSC: Inclusie expertise - Verbindend samenwerkenWil je je vaardigheden om verbindend te kunnen samenwerken en communiceren versterken? Schrijf je dan in voor deze nascholing.Meerdere dataBrugge
- LSC: Onderwijskundige expertise - Redelijke aanpassingenWil je ontdekken hoe redelijke aanpassingen een hefboom kunnen zijn om leerlingen tot leren te brengen, schrijf je dan zeker in voor deze nascholing.Meerdere dataBrugge
- LSC: Onderwijskundige expertise - Handelingsgericht werken en het zorgcontinuümBen je als leerondersteuner niet (voldoende) vertrouwd met het zorgcontinuüm en handelingsgericht werken? Wil je daar graag meer inzicht rond verwerven? Dan is deze sessie je kans om hierrond aan de slag te gaan!Meerdere dataBrugge
- LSC: Coachingexpertise - Hoe coach ik leerkrachten tot het stellen van een goede leervraag?Het referentiekader kwaliteitsvolle leersteun is nieuw en heeft een aantal duidelijke verwachtingen rond de aanpak van leervragen van leerkrachten. We verkennen het kader en hoe hiermee aan de slag gaan in de praktijk.Meerdere dataBrugge