- Persoonsgebonden ontwikkeling evaluerenDe evaluatie van de persoonsgebonden ontwikkeling is een uitdaging voor vele scholen. Hoe kijken we naar de ontwikkeling van leerlingen op sociaal, psychisch, fysiek en spiritueel vlak, de ingrediënten van de persoonsgebonden ontwikkeling in het leerplan Zin in leren! Zin in leven! Hoe kijken we ontwikkelingsgericht naar de leerlingen vanuit onderwijsarrangementen, ontwikkelvelden, ontwikkelthema’s, doelen en leerlijnen? Hoe evalueren we breed, vanuit verschillende situaties, met verschillende mensen, op verschillende momenten?Op aanvraag
- Kunst en kunde van feedbackFeedback staat meer dan ooit op de voorgrond in ons onderwijslandschap. Een kunst en kunde die iedereen al doende kan leren.Op aanvraag
- Procesgericht volgen van het jonge kind binnen ZILLBreed evalueren van jonge kinderen met een ontwikkelingsgerichte bril. We bieden je inspiratie om je leerlingvolgsysteem uit te bouwen gebaseerd op ZILL, procesgericht en ontwikkelingsgericht werken.Op aanvraag
- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag
- Een krachtig muzisch arrangement ontwerpen, hoe doe je dat?Tijdens deze nascholing maak je kennis met de opbouw van een goed muzisch arrangement. Via verschillende opdrachten ontdek je de didactische principes tijdens een goed muzisch arrangement. Je oefent actief op het beschouwen en creëren in de vier domeinen muziek, beeld, dans en drama.17 januari 2025Brussel
- Een krachtig muzisch arrangement ontwerpen, hoe doe je dat?Tijdens deze nascholing maak je kennis met de opbouw van een goed muzisch arrangement. Via verschillende opdrachten ontdek je de didactische principes tijdens een goed muzisch arrangement. Je oefent actief op het beschouwen en creëren in de vier domeinen muziek, beeld, dans en drama.Op aanvraag
- Muzische vorming breed evalueren. Hoe doe je dat?Muzische vorming evalueren is vaak geen kwestie van juist of fout. Hoe doe je dit dan wel? In deze nascholing krijg je vanuit de didactiek een zicht op de aanpak van evaluatie en specifieke evaluatie-instrumenten binnen het leergebied muzische vorming.Op aanvraag
- De Vlaamse toetsen: een kans tot kwaliteitsontwikkeling? (secundair onderwijs)Tijdens dit initiatief krijg je zicht op wat de Vlaamse toetsen precies inhouden. zicht op de voorwaarden om de Vlaamse toetsen te doen werken. een antwoord op jullie vragen over de Vlaamse toetsen.Te bepalenTe bepalen
- De Vlaamse toetsen: een kans tot kwaliteitsontwikkeling? (basisonderwijs)Tijdens dit initiatief krijg je zicht op wat de Vlaamse toetsen precies inhouden. zicht op de voorwaarden om de Vlaamse toetsen te doen werken. zicht op de relatie tussen de Vlaamse toetsen en IDP. een antwoord op jullie vragen over de Vlaamse toetsen.Te bepalenTe bepalen
- Infomoment uitreiken van het getuigschrift basisonderwijs18 april 2024Hasselt
- Persoonsgebonden ontwikkeling evaluerenDe evaluatie van de persoonsgebonden ontwikkeling is een uitdaging voor vele scholen. Hoe kijken we naar de ontwikkeling van leerlingen op sociaal, psychisch, fysiek en spiritueel vlak, de ingrediënten van de persoonsgebonden ontwikkeling in het leerplan Zin in leren! Zin in leven! Hoe kijken we ontwikkelingsgericht naar de leerlingen vanuit onderwijsarrangementen, ontwikkelvelden, ontwikkelthema’s, doelen en leerlijnen? Hoe evalueren we breed, vanuit verschillende situaties, met verschillende mensen, op verschillende momenten?Op aanvraag
- Outdoor learning: leren in, van, met en voor de omgeving van de schoolTijdens dit initiatief ontdek je hoe outdoor learning kansen biedt om harmonisch te werken aan de 10 ontwikkelvelden van ZILL. Tijdens dit initiatief krijg je concrete handvatten om outdoor learning te organiseren in je eigen schoolcontext.Op aanvraag
- Persoonsgebonden ontwikkeling, wat en hoe?Je verkent het leerplan vanuit persoonsgebonden ontwikkeling. Je leert de visie op de ontwikkelvelden van persoonsgebonden ontwikkeling kennen. Je maakt grondig kennis met de doelen en leerinhouden en met de ontwikkelstappen.Op aanvraag
- Kunst en kunde van feedbackFeedback staat meer dan ooit op de voorgrond in ons onderwijslandschap. Een kunst en kunde die iedereen al doende kan leren.Op aanvraag
- Procesgericht volgen van het jonge kind binnen ZILLBreed evalueren van jonge kinderen met een ontwikkelingsgerichte bril. We bieden je inspiratie om je leerlingvolgsysteem uit te bouwen gebaseerd op ZILL, procesgericht en ontwikkelingsgericht werken.Op aanvraag
- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Hoe evalueer je gedifferentieerd? Hoe voer je hieromtrent een schooleigen beleid? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag
- Een krachtig muzisch arrangement ontwerpen, hoe doe je dat?Tijdens deze nascholing maak je kennis met de opbouw van een goed muzisch arrangement. Via verschillende opdrachten ontdek je de didactische principes tijdens een goed muzisch arrangement. Je oefent actief op het beschouwen en creëren in de vier domeinen muziek, beeld, dans en drama.Op aanvraag
- Muzische vorming evalueren. Hoe doe je dat?Muzische vorming evalueren is vaak geen kwestie van juist of fout. Hoe doe je dit dan wel? In deze nascholing krijg je vanuit de didactiek een zicht op de aanpak van evaluatie en specifieke evaluatie-instrumenten binnen het leergebied muzische vorming.Op aanvraag