Filter
Zoek
Functie
Bijvoorbeeld zorgcoördinator, technisch adviseur(-coördinator), inkoper ...
Zij die zich niet herkennen in één van de andere categorieën van functies
Locatie en datum
Postcode of gemeente
- Regionaal netwerk Media - 08/03/2023Wil je op de hoogte zijn van wat leeft en welke de recente ontwikkelingen zijn voor ICT en media? Ben je op zoek naar goede praktijkvoorbeelden uit het basisonderwijs? Wil je met je collega's ervaringen uitwisselen ivm de uitrol van de Digisprong in je school of SG?8 maart 2023Mechelen
- Lerend netwerk ICT-coördinatoren basisonderwijs team West - 23 mei 2023ICT-coördinatoren willen leren van elkaar.23 mei 2023Gent
- Lerend netwerk ICT-coördinatoren basisonderwijs team West - 7 maart 2023ICT-coördinatoren willen leren van elkaar.7 maart 2023Gent
- Lerend netwerk ICT-coördinatoren basisonderwijs team West - 15 november 2022ICT-coördinatoren willen leren van elkaar.Te bepalenTe bepalen
- Lerend netwerk ICT-coördinatoren basisonderwijs team Oost - 23 mei 2023ICT-coördinatoren willen leren van elkaar.23 mei 2023Gent
- Lerend netwerk ICT-coördinatoren basisonderwijs team Oost - 7 maart 2023ICT-coördinatoren willen leren van elkaar.7 maart 2023Gent
- Lerend netwerk ICT-coördinatoren basisonderwijs team Oost - 15 november 2022ICT-coördinatoren willen leren van elkaar.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Verkenning van de mediakundige ontwikkeling baoIn het digitaal leerpad ‘Verkenning van de mediakundige ontwikkeling’ ontdek je individueel dit ontwikkelveld met zijn doelen en leerinhouden met ontwikkelstappen. Je ontdekt wat deze doelen kunnen betekenen op de klasvloer. Je onderzoekt dit thema zelfstandig en individueel, op eigen tempo wanneer het je past.Meerdere dataOnline
- Digitaal krachtig op padWil je ontdekken hoe je, vanuit verschillende ontwikkelvelden, met ondersteuning van digitale tools je digitaal didactisch handelen kan versterken en zo krachtige onderwijsarrangementen kan uitbouwen? Dan is de nascholing ‘Digitaal krachtig op pad’ iets voor jouw schoolteam.Op aanvraag
- Media & het jonge kindIs werken aan mediakundige ontwikkeling een uitdaging? Schrikt het idee je af? Weet je niet goed wat de doelen betekenen voor jou en het jonge kind?Op aanvraag
- De audiovisuele bouwstenen: doel MEge4. Wat betekent dit voor mijn klas?In de nascholing ‘De audiovisuele bouwstenen: doel MEge4. Wat betekent dit voor mijn klas?’ verken je de audiovisuele bouwstenen van de mediakundige ontwikkeling. Wil je weten wat elke bouwsteen betekent op de klasvloer en er zelf mee aan de slag gaan? In deze nascholing ontdek je wat en welke bouwstenen er zijn, hoe je ze inzet in de klaspraktijk en je ontdekt hoe ze ondersteunend kunnen zijn om andere doelen te bereiken.Op aanvraag
- Iedereen digigangmaker?Word jij straks de digitale gangmaker in jouw school? Dan is de nascholing ‘Iedereen digigangmaker’ iets voor jou. Je leert hoe jij jouw collega’s kan motiveren en ondersteunen bij het zinvol inzetten van digitale tools in hun onderwijsarrangement. Je ontdekt hoe zo’n ondersteuning er concreet kan uitzien en hoe je in de digitale wereld op een efficiënte manier de vinger aan de pols kan houden.Op aanvraag
- De kracht van digitale didactiek binnen zorgfase 0 en 1Wil je ontdekken hoe digitale tools op een doordachte doelgerichte manier kunnen worden geïntegreerd in de klaspraktijk, welke meerwaarde digitale tools kunnen betekenen in het didactisch proces, hoe digitale tools op een doelgerichte manier een ondersteuning kunnen bieden bij klasmanagement, de gedifferentieerde klaswerking, bij het evalueren …? Dan is de nascholing ‘De kracht van digitale didactiek binnen zorgfase 0 en 1’ iets voor jouw schoolteam.Op aanvraag
- Mediawijs in de digitale wereld (cyberpesten, phishing, netiquette, haatspraak, privacy, sexting, …)Cyberpesten, phishing, netiquette, haatspraak, privacy, sexting, trolling, clickbait, ... zijn begrippen die te maken hebben met mediawijsheid. Zijn onze leerlingen al mediawijs genoeg? Hoe leer je ze nu mediawijs omgaan in de digitale wereld? In deze nascholing leer je de begrippen cyberpesten, phishing, netiquette, haatspraak, privacy, sexting, trolling, clickbait, ... kennen. Aan de hand van enkele praktijkvoorbeelden reflecteer je hoe je als klasleerkracht hierop doordacht kunt op inspelen.Je krijgt praktische tips, ideeën en bronnen rond mediawijsheid om in de klas aan de slag te gaan.Op aanvraag
- Mediakundige ontwikkeling evalueren. Hoe doe je dat?Altijd al willen weten welke tools er zijn om de mediakundige ontwikkeling te evalueren? Dan is de nascholing ‘Mediakundige ontwikkeling evalueren. Hoe doe je dat?’ iets voor jouw schoolteam. Je krijgt vanuit de didactiek een beter zicht op de aanpak van evaluatie en ontdekt specifieke evaluatie-instrumenten in de mediakundige ontwikkeling.Op aanvraag
- Verkenning van de mediakundige ontwikkelingWil je weten wat precies de mediakundige ontwikkeling inhoudt en wat de doelen precies op de klasvloer kunnen betekenen? Dan is de nascholing ‘Verkenning van de mediakundige ontwikkeling’ iets voor jouw schoolteam. Je ontdekt dit ontwikkelveld met zijn doelen en leerinhouden met ontwikkelstappen. Jouw team verkent de doelen grondig en ontdekt wat ze kunnen betekenen op de klasvloer.Op aanvraag
- Mediakundige ontwikkeling: hoe pak je dat aan?Wil je weten hoe je krachtige onderwijsarrangementen ontwikkelt waarbij media een rol speelt? Dan is de nascholing ‘Mediakundige ontwikkeling: hoe pak je dat aan? iets voor jouw schoolteam. Tijdens de nascholing onderzoek je hoe je - op basis van een krachtige didactiek en aan de hand van de inhouden van de mediakundige ontwikkeling - kinderen tot ontwikkeling brengt.Op aanvraag
- Auteursrechten en copyright - teamgerichtElke leraar of personeelslid van een onderwijsinstelling gebruikt wel eens een figuur, foto, afbeelding, tekst, gedicht … in een presentatie, krantje, tekst … voor het werk. Werk samen op school een beleid uit wat kan en wat niet en start met deze sessie op jouw school aan te vragen.Op aanvraag
- Auteursrechten en copyright - individugerichtJe gebruikt als leraar of personeelslid van een onderwijsinstelling wel eens een figuur, foto, afbeelding, tekst, gedicht … in een presentatie, krantje, tekst … van jezelf. Als je wilt te weten komen wat mag en niet mag in een onderwijscontext is deze sessie geknipt voor jou.Te bepalenTe bepalen