- IAC in de praktijk - Lerend netwerk niveau basisonderwijs leerlingen met een IAC-verslagUitwerken van een kwaliteitsvol IAC-traject. Ga je graag deze uitdaging aan en ben je op zoek naar concrete handvatten; dan is dit lerend netwerk zeker iets voor jou.Meerdere dataBrugge
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consults: GOK en LLB regio Mechelen-Brussel so - zitdag 6Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.8 mei 2025Mechelen
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consults: GOK en LLB regio Mechelen-Brussel so - zitdag 5Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.31 maart 2025Mechelen
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consults: GOK en LLB regio Mechelen-Brussel so - zitdag 4Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.14 februari 2025Mechelen
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consults: GOK en LLB regio Mechelen-Brussel so - zitdag 3Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.22 januari 2025Mechelen
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consults: GOK en LLB regio Mechelen-Brussel so - zitdag 2Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.18 november 2024Mechelen
- Continuum van zorg - handelingsplanmatig werken. (Weer) mee met HPWMet de komst van het Leersteundecreet introduceerde de Vlaamse Overheid 'Handelingsplanmatig werken' en het' Individueel Aangepast Curriculum' als nieuwe termen binnen het onderwijs. In deze module nemen we jou mee in het werken aan een traject op maat, vertrekkend vanuit de Specifieke Onderwijs-& opvoedingsbehoeften en de ondersteuningsbehoeften (S.O.O.B) van de leerling en zijn of haar netwerk.Meerdere dataOp locatie
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consults GOK en LLB regio Mechelen-Brussel so - zitdag 1Tijdens dit initiatief kan je in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.24 september 2024Mechelen
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau secundair onderwijs leerlingen met een IAC-verslagEen leerling met een IAC in het secundair onderwijs heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau lagere school leerlingen met een IAC-verslagEen leerling in de lagere school met een IAC heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de leerling.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 in de praktijk. Lerend netwerk: niveau kleuters met een IAC-verslagEen kleuter met een IAC heeft vaak specifieke noden. We gaan hierover in dialoog, met aandacht voor de ondersteuningsnoden van de leerkracht, de betrokkenheid van ouders en het netwerk van de kleuter.Meerdere dataOnline
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. Consult leerlingenbegeleiding: zorg en GOK regio Mechelen-BrusselTijdens dit initiatief kan je een uur lang in een 1-op-1 gesprek met een begeleider je meest prangende vragen rond zorg en GOK stellen en verhelderen.Meerdere dataMechelen
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij stage voor leerlingen met een GC, OV4 of IAC-verslag in het gewoon onderwijsHoe organiseer je stage voor leerlingen met een GC, IAC of OV4-verslag? We bekijken verschillende mogelijkheden waarin de leerling met een GC, IAC of OV4-verslag ook kan aantonen dat hij bepaalde kennis, vaardigheden en competenties verworven heeft.20 november 2024Online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - maximale kansen voor elke leerling binnen/op de grens van het GCTijdens dit initiatief maken we kennis met de uitdagingen en mogelijkheden van grenssituaties tussen het GC en IAC. We gaan niet dieper in op een OV4-verslag: hierover kan een specifieke vorming gevolgd worden.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - wijzigende nood aan aanpassingen: de leerling krijgt een gewijzigd verslagIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC of OV4-verslag nodig is, spreken we over 'wijzigende nood'. In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een OV4-verslag in het gewoon secundair onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een OV4-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijsHoe geef je het plan van aanpak voor een leerling met een IAC-verslag vorm? Wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? Wie neemt het initiatief? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - redelijke aanpassingen bij een GC, IAC of OV4-verslag in het gewoon onderwijsWat zijn redelijke aanpassingen (RA)? Waarom zijn redelijke aanpassingen nodig en hoe realiseer je het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk? In deze webinar krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Lerend netwerk Train de trainer IACTijdens dit lerend netwerk gaan de vroegere deelnemers van de train-de-trainer IAC (individueel aangepast curriculum) aan de slag om het geleerde te vertalen naar hun eigen leersteuncentrum. Hoe pakken ze dit best aan? Wat zijn de ervaringen van de anderen?Deelnemers verdiepen zich in concrete casussen IAC.Meerdere dataOp locatie
- Continuüm van zorg - coachingsexpertise LSC. Train de trainer IACMeerdere dataOp locatie en online
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - basiskennis inclusieve grondhouding, regelgeving en terminologieJe bouwt basisinzicht op over regelgeving rond IAC, redelijke aanpassingen, inclusie. Je verrijkt je visie op inclusie en bouwt vertrouwen op met de specifieke terminologie.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - leerling met een OV4-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsAls school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een OV4-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee concreet aan de slag gaan? In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - GC/IAC/OV4 theorie - leerling met een IAC-verslag inschrijven in het gewoon onderwijsAls school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een IAC-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee concreet aan de slag gaan? In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Meerdere dataOnline
- Continuüm van zorg - handicapspecifieke expertise. Lerend netwerk: Doelgroep leerlingen die vanuit hun onderwijs- en ondersteuningsbehoeftes balanceren op de rand tussen GC en IAC (type basisaanbod)Lerend netwerk enkel voor gewoon basisonderwijs (niet BuBaO) Tijdens dit lerend netwerk wisselen we kennis, ervaringen, good-practices, ... uit over het werken met leerlingen die vanuit hun onderwijs- en ondersteuningsbehoeftes balanceren op de rand tussen GC en IAC (type basisaanbod).Meerdere dataHasselt
- Leerlingenreglementering voor aanloopstructuuronderdelen en duale structuuronderdelenTijdens deze sessie wordt de reglementering toegelicht wat betreft leerlingen in aanloopstructuuronderdelen en duale structuuronderdelen: toelatings- en overgangsvoorwaarden, studiebekrachtiging, flexibele trajecten...Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (3) Handelingsplanmatig werken met een IAC in het gewoon onderwijsWat is een IAC-plan en wanneer is dit nodig? Hoe realiseer je zulk plan? In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (2) Redelijke aanpassingen bij een gemeenschappelijk curriculum verslag (GC-verslag) of een individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) in het gewoon onderwijsWat zijn redelijke aanpassingen (RA)? Waarom zijn redelijke aanpassingen nodig en hoe realiseer je het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk? In deze webinar krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (1) Hoe schrijf je een leerling met een individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) in binnen het gewoon onderwijs.Als school gewoon onderwijs schrijf je een leerling met een IAC-verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen en hoe ga je hiermee concreet aan de slag gaan? In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Te bepalenTe bepalen
- Webinar: Zorgcontinuüm - redelijke aanpassingen: (6) Gewijzigde nood, de leerling krijgt een (gewijzigd) individueel aangepast curriculum verslag (IAC-verslag) of OV4-verslagIndien de nood aan aanpassingen voor een leerling wijzigt en de onderwijsbehoeften van die aard zijn dat voor de leerling een wijziging of opmaak van een IAC-verslag nodig is, spreken we over 'gewijzigde nood'. In deze webinar krijg je basisinfo en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.Te bepalenTe bepalen
- Lerend netwerk IAC type 2 AntwerpenBinnen dit lerend netwerk communiceren we over de noden van leerlingen, ouders, leerkrachten, scholen, leerondersteuners… die eigen zijn aan inclusie voor leerlingen met een IAC-verslag of een GC-verslag type 2. We maken tijd en ruimte om ervaringen met elkaar te delen. We moedigen de deelnemers aan om de uitdagingen die bij een IAC type 2 horen, te vertalen naar leervragen. Daarbij gaan we dieper in op thema’s die in deze leervragen aangebracht worden (meervoudige partijdigheid, ouderparticipatie, participeren en leren, ...) Samen zoeken we naar acties die kunnen leiden tot het realiseren van kwaliteitsvolle IAC type 2.Te bepalenTe bepalen
30 van 33