- Moderne Vreemde Talen - netwerk activerende werkvormenTijdens dit initiatief ga je actief aan de slag met verschillende vormen van activerende werkvormen.Meerdere dataOp locatie
- Dagen Beginnende Leraren regio Mechelen-Brussel Secundair onderwijs - 1ste jaarsDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft.Te bepalenTe bepalen
- Pas voor de klas als zij-instromer secundair onderwijsSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.22 januari 2025Antwerpen
- Leerpad: Vierde vreemde taal III-Vvt-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Op aanvraag
- Netwerk Spaans, Italiaans en VVT in derde graad Moderne Talen: 24 maart 202524 maart 2025Gent
- Netwerk Spaans, Italiaans en VVT in derde graad Moderne Talen: 26 september 2024Te bepalenTe bepalen
- Dag voor startende zij-instromers – West-VlaanderenTijdens dit initiatief voorzien we een specifiek aanbod voor startende zij-instromers en spelen we in op specifieke noden.22 januari 2025Brugge
- Receptieve vaardigheden, een inspiratiesessie voor leraren MVTHoe formuleer je doelgerichte communicatieve opdrachten voor de receptieve vaardigheden? Hoe remedieer je lees- en luistervaardigheid? Heeft differentiatie een plaats bij receptieve vaardigheden? Tijdens dit initiatief maak je kennis met de term 'doelgerichte communicatie', bekeken vanuit de receptieve vaardigheden. Je leert doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie opstellen. Je exploreert mogelijkheden voor differentiatie in het werken aan lees- en luistervaardigheid. Je doet tips op voor het remediëren van lees- en luistervaardigheid.Meerdere dataOp locatie
- Leerpad start to taalbeleid in secundair onderwijsOp ons leerpad over taalbeleid, speciaal ontworpen voor zowel taalbeleidscoördinatoren, taalcoaches als andere geïnteresseerden die het taalbeleid in hun secundaire school mee vorm willen geven, ga je samen met ons op reis door inspirerende voorbeelden en praktische tips. Leer hoe je een nog inclusievere leeromgeving kan stimuleren voor zowel leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal als voor leerlingen die wat uitdaging kunnen gebruiken op dat vlak. Ben je een taalbeleidscoördinator die je school wil coachen naar een sterker taalbeleid en naar taalrijker lesgeven in alle vakken? Dit leerpad biedt je de ondersteuning en inspiratie die je nodig hebt. We lanceren het leerpad op 15 september 2024.Te bepalenTe bepalen
- Dag van de vakcoördinatorTijdens dit initiatief leer je hoe je naast het maken van praktische afspraken tijdens vakvergaderingen ook de kans kan grijpen om als vakgroep écht samen te werken en om van elkaar te leren. Samen met andere vakcoördinatoren leer je hoe je een boost kunt geven aan je vakgroepwerking.Meerdere dataOp locatie
- Dagen voor beginnende leraren so zij-instromers regio Oost-VlaanderenSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.22 januari 2025Op locatie en online
- Lerend netwerk "Professionele leergemeenschap leraren moderne vreemde talen": 14/05/2025Tijdens deze samenkomsten ga je met collega's in gesprek over je eigen onderwijspraktijk. Zo kom je tot nieuwe inzichten, die je vervolgens toepast in je eigen context. Deelnemers zijn elkaars 'critical friends'. Ze dagen elkaars leren uit en ondersteunen elkaar in hun leren. Focus daarbij is steeds het leren van elke leerling.14 mei 2025Hasselt
- Lerend netwerk "Professionele leergemeenschap leraren moderne vreemde talen": 11/02/2025Tijdens deze samenkomsten ga je met collega's in gesprek over je eigen onderwijspraktijk. Zo kom je tot nieuwe inzichten, die je vervolgens toepast in je eigen context. Deelnemers zijn elkaars 'critical friends'. Ze dagen elkaars leren uit en ondersteunen elkaar in hun leren. Focus daarbij is steeds het leren van elke leerling.11 februari 2025Hasselt
- Netwerk MVT: Hoe artificiële intelligentie jouw taalles kan verrijken.Vandaag lijkt het erop alsof AI voor elk probleem een oplossing kan bieden, zo ook voor typische kwesties in de taalles, als evaluatie, als activerende werkvormen...Tijdens dit initiatief leer je verschillende toepassingen van taaltechnologie kennen. Bovendien mag je via concrete opdrachten zelf met enkele tools aan de slag gaan, zodat je de toepassingen nadien gericht kan gebruiken in je taalles.27 februari 2025Mechelen