- Deel- en inspiratiemoment Duits in de D- en D/A-finaliteitTijdens dit deel- en inspiratiemoment plaatsen we enkele lessuggesties rond literatuur en identiteit in diversiteit in de kijker. Verder willen we jou een stand van zaken geven omtrent de onderzoekscompetentie en samen met jou verkennen we graag enkele topics. We voorzien ook ruimte voor vragen en eigen ervaringen.Meerdere dataOp locatie
- Deel- en inspiratiemoment Duits in de A-finaliteitNa het succes van het eerste deel- en inspiratiemoment plannen we een nieuw initiatief voor Duits in de A-finaliteit. Tijdens deze sessie screenen we enkele Duitse lessuggesties die aansluiten bij de domeinen onthaal, organisatie en recreatie. Verder bekijken we hoe we leerplangericht kunnen evalueren: we vertrekken vanuit enkele voorbeelden en leren zo kijken naar de eigen evaluatie. Tot slot is er ruimte voor vragen en eigen ervaringen.Meerdere dataOp locatie
- Netwerk vakverantwoordelijken Moderne Vreemde Talen in SOTijdens dit initiatief maak je kennis met andere vakcoördinatoren en hun werking. Je wordt daarnaast ook geïnformeerd over de (mogelijke) taakinvulling en de daarbij horende aanpak.14 mei 2024Gent
- Deel- en inspiratiemoment Hoe artificiële intelligentie jouw taalles kan verrijkenThere's an AI for that!Vandaag lijkt het erop alsof AI voor elk probleem een oplossing kan bieden, zo ook voor typische kwesties in de taalles, als evaluatie, activerende werkvormen...Tijdens dit initiatief leer je verschillende toepassingen van taaltechnologie kennen. Bovendien mag je via concrete opdrachten zelf met enkele tools aan de slag gaan zodat je de toepassingen nadien gericht kan gebruiken in je taalles.2 mei 2024Gent
- Deel- en inspiratiemoment Duits in de D- en D/A-finaliteit"Lernen ist wie Rudern gegen den Strom. Sobald man aufhört, treibt man zurück." Lao-TseTijdens dit deel- en inspiratiemoment zullen we de nieuwe leerplandoelen vertalen naar de klaspraktijk. We willen vooral tonen hoe je taaltechnologie kan inzetten voor evaluatie en zullen ruimte bieden om inspirerend materiaal in kleine/grote groepen te delen. We trachten verder een antwoord te bieden op de door jou gestelde vragen.Te bepalenTe bepalen
- Dagen Beginnende Leraren regio AntwerpenDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft. Het traject bestaat uit drie sessies. Je maakt kennis met de vakbegeleider(s) en vakcollega’s; je gaat in gesprek over de visie op het vak, vakdidactiek, leerplangerichtheid en -realisatie, evaluatie … en over jouw specifieke leervragen.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Duits III-Dui-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Aanvangsbegeleiding: start2teach regio Limburg: dag voor beginnende lerarenTijdens dit initiatief: maak je kennis met de pedagogische begeleidingsdienst maak je kennis met je vakbegeleider maak je kennis met je startende collega's krijg je informatie rond actuele thema'sTe bepalenTe bepalen
- Receptieve vaardigheden, een inspiratiesessie voor leraren MVTHoe formuleer je doelgerichte communicatieve opdrachten voor de receptieve vaardigheden? Tijdens dit initiatief maak je kennis met de term 'doelgerichte communicatie', bekeken vanuit de receptieve vaardigheden. Je leert doelgerichte communicatieve opdrachten voor receptie opstellen. Je formuleert criteria voor de evaluatie van receptieve opdrachten. Je maakt kennis met de 'evaluLEERroosters' voor receptieve vaardigheden.13 mei 2024Antwerpen
- Duits SO alle graden en finaliteitenTijdens dit initiatief leg je contacten met leraren Duits van andere scholen. Je kiest zelf of je met hen les- of evaluatiemateriaal bespreekt of ideeën uitwisselt rond zelfgekozen thema's als differentiatie, evaluatiecriteria, formatief evalueren, zorg, remediëring...Te bepalenTe bepalen