De leerlingen noteren na een onderwijsarrangement wat ze geleerd hebben, wat ze nog willen leren en wat ze al wisten.

De leerlingen krijgen na een onderwijsarrangement een leerdriehoek.
Ze noteren individueel op hun leerdriehoek een antwoord:
- één ding dat ik al wist
- twee vragen waar ik graag een antwoord op krijg
- drie dingen die ik deze les heb geleerd
Een andere mogelijkheid is dat de leraar op een flap een grote leerdriehoek tekent. De leerlingen noteren op post-its een antwoord op bovenstaande vragen en hangen de post-it op de leerdriehoek van de klas.
De leraar gebruikt deze informatie om nieuwe onderwijsarrangementen te ontwikkelen: wat willen de leerlingen graag nog te weten komen? Hebben ze geleerd wat voorop is gesteld? De leerdriehoek kan klassikaal besproken worden:
- Welke vragen lees je?
- Kan iemand een vraag beantwoorden? Is hiermee je vraag beantwoord?
- Wat moeten we zeker in een volgende les aan bod laten komen? Zijn er vragen die meerdere keren aan bod komen?
- Hoeveel verschillende dingen hebben jullie samen geleerd?
- Hebben jullie allemaal hetzelfde geleerd?
- Vind je het goed dat je dit geleerd hebt? Wat wil je hiermee doen?