
- MUge3Boodschappen en symboliek in kunst en muzische expressie begrijpen en verwerken
- MUva3De technische en expressieve vaardigheden die nodig zijn om zich muzisch uit te drukken in beeld, muziek, dans en drama verfijnendetail
- BeeldBeeldspel
- BeeldTekenen
- BeeldSchilderen
- BeeldWerken met plastische materialen
- BeeldCollage, assemblage, constructie, beeldhouwen, textiel
- MuziekMuziekspel
- MuziekMusiceren met de stem
- MuziekMusiceren met instrumenten en materialen
- MuziekMusiceren met grafische partituren
- MuziekOntwerpen van klank en muziek
- MuziekMuziek begrijpen door beweging
- DansBewegingsexpressie
- DansDansspel
- DansGestructureerde dans
- DansDans ontwerpen
- DramaDramaspel
- DramaDrama met materialen
- DramaVerbaal drama
- DramaNon-verbaal drama
Beoordelingsschalen maak je zelf. Jij bepaalt welke doelen je gaat evalueren en welke criteria je daaraan vastpint.
Deze criteria zet je in een rooster en overloop je met de leerlingen vooraf. Op deze manier weten leerlingen vooraf reeds waarop ze dienen te letten.
Elk evaluatie-criterium is ingedeeld in vier niveaus:
De leraar communiceert zijn bevindingen uit de observaties naar de leerlingen. Idealiter heeft de leraar een gesprek met elke individuele leerling waarin de bevindingen besproken en bediscussieerd worden. Belangrijk is dat de feedback zich richt op het verbeteren van de leerprestaties.
Voorbeelden van succescriteria: