Aanmelden
Niet aanmelden
Stel minstens één regio en één niveau in. We passen dit toe als kijkfilter op de website, zodat je de gepaste inhoud ziet.
Overzicht van alle leerplannen met ondersteunend materiaal per leerplan.
Als vakbegeleiders vreemde talen krijgen we regelmatig de vraag waar en wanneer de doeltaal moet gebruikt worden. Hier willen we dan ook een lans breken om de doeltaal van bij het begin zo vaak mogelijk in te zetten. Dit geldt voor zowel de leerkracht als de leerling. Op welke manier kun je de maximale inzet van de doeltaal realiseren?
De taalgevoeligheid van jouw leerlingen kun je mooi prikkelen door aan de slag te gaan met woordenschat. Zowel prille taalleerders als leerlingen die de eindmeet bijna hebben bereikt, kunnen aan de slag met ‘Mon portfolio lexical’. Je kunt deze opdracht geven voor één specifieke taal of projectmatig aan de slag gaan over de moderne vreemde talen heen.
Je weet het, leerkrachten Frans hebben het in de huidige onderwijs- en maatschappelijke context niet makkelijk om hun vak wervend te brengen. Ook Katholiek Onderwijs Vlaanderen is zich bewust van dit fenomeen en heeft daarom beslist om de ondersteuning Frans voor het secundair onderwijs binnen je regio uit te breiden.
Werk je met de planner van Smartschool, dan heb je ongetwijfeld beperkingen opgemerkt. Het is immers niet mogelijk om de volledige doelen, d.w.z. met pop-ups te raadplegen. De tekstkenmerken, minimumvereisten en het taalsysteem vind je in LLinkid of op de leerplanpagina op de PRO.-website. We blijven intussen inzetten op overleg met Smartschool om beide systemen op elkaar af te stemmen.
Het programma voor de 33ste ict-coördinatorendag plaatsen we begin januari 2025 online.
Digitaal bewustzijn en leergoesting in de digitale samenleving
Norm voor courante symbolen
Tekenafspraken voor het maken van elektrische schema's
Onze pedagogische begeleidingsdienst nodigt je graag uit voor ons directiecongres 2024 in Vayamundo Oostende.
Hieronder vind je een overzicht van de verschillende keuzeactiviteiten die op donderdagnamiddag worden aangeboden. Nieuw tegenover de andere jaren is dat er in dit 'tijdslot' ook werkwinkels kunnen gevolgd worden.
Scholen hebben een sterke traditie van samenwerking met betrokken ouders om hun beleid te ontwikkelen. Ze zorgen ervoor dat alle onderdelen van de schoolstructuur, zoals kleuter- en lagere scholen of verschillende graden in secundair onderwijs, representatief vertegenwoordigd zijn. Deze samenwerking verhoogt de transparantie en vermindert de administratieve druk voor alle betrokkenen. De regeling over de participatie op school van personeelsleden, leerlingen en ouders in het gewoon en buitengewoon basis- en secundair onderwijs (voltijds en deeltijds) is opgenomen in:het decreet van 2 april 2004 “Participatie op school en de Vlaamse onderwijsraad”de ministeriële omzendbrief GD/2004/03 van 13 juli 2004 “Lokale participatieregeling in het basis- en secundair onderwijs”.
30 van 25715