- Kennismaken met het gemeenschappelijk funderend leerplan (aulasessie)Tijdens deze nascholing maak je als team kennis met het vernieuwde Gemeenschappelijk funderend leerplan. start je met de opmaak van een duurzame schooleigen aanpak.Op aanvraag
- Samen verder aan de slag met het Gemeenschappelijk funderend leerplanTijdens deze nascholing ga je na wat je in jouw school reeds kan borgen en waar er nog mogelijkheden zijn om de implementatie van het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan (tweede en derde graad) te optimaliseren; verken je aan de hand van concrete voorbeelden de mogelijkheden voor inbedding van de doelen en evaluatie van de leerlingen; krijg je met je eigen team een exclusieve vorming op maat van je school. Je kan tijdens een intakegesprek met de lesgever de keuze maken om meer of minder krachtlijnen in de focus van de vorming te plaatsen in functie van de context van jouw school.Op aanvraag
- Samen verder aan de slag met het Gemeenschappelijk funderend leerplanTijdens deze nascholing ga je na wat je in jouw school reeds kan borgen en waar er nog mogelijkheden zijn om de implementatie van het nieuw Gemeenschappelijk funderend leerplan (tweede en derde graad) te optimaliseren; verken je aan de hand van concrete voorbeelden de mogelijkheden voor inbedding van de doelen en evaluatie van de leerlingen; leer je met en van elkaar. We raden daarom aan om met minimaal 2 collega’s in te schrijvenMeerdere dataOp locatie
- Help, mijn leerlingen kunnen niet leren en doen niets met mijn tips! Hoe zet ik hen op de goede weg?Wil jij je leerlingen meer leerwinst helpen boeken? En wil je hen aanleren hoe ze vlotter met jouw tips aan de slag gaan en dit steeds meer zelfstandig kunnen? We gaan samen op zoek naar concrete groeikansen in jouw klas vanuit het gemeenschappelijk funderend leerplan en met de hulp van leerstrategieën.Meerdere dataOnline
- Help, onze leerlingen kunnen niet leren en doen niets met onze tips! Hoe zetten we hen op de goede weg?Wil jij je leerlingen meer leerwinst helpen boeken? En wil je hen aanleren hoe ze vlotter met jouw tips aan de slag gaan en dit steeds meer zelfstandig kunnen? We gaan samen op zoek naar concrete groeikansen in jouw klas en op jouw school vanuit het gemeenschappelijk funderend leerplan en met de hulp van leerstrategieën.Op aanvraag
- Leerlijnen ‘leren leren’ en een gemeenschappelijke taal dankzij een ‘leren leren’-beleidEen schema heet bij leraar A een samenvatting en bij collega B een mindmap. Wikipedia en ChatGPT zijn volgens de ene leraar onbetrouwbaar en bij de andere moeten leerlingen hun zoektocht net daar starten. En wat met alle tips die collega’s geven aan leerlingen waar niets of toch te weinig mee gebeurt? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect, zit er een lijn in en snappen leerlingen die? Het graadoverstijgend Gemeenschappelijk Funderend Leerplan vraagt op het vlak van leren leren een geïntegreerde aanpak met een leerlijn die over vakken, graden en finaliteiten heen gaat. Deze vorming ondersteunt jou als (mede)beleidsmaker in het vormgeven van een ‘leren leren’-beleid op school met behulp van bouwstenen voor een duurzaam beleid, inspirerende voorbeelden, uitwisseling met andere scholen en kritische vragen die jullie tussentijds stimuleren om de eerste stappen al te zetten naar leerlijnen en gemeenschappelijke taal.Meerdere dataOp locatie
- Leren leren in de BaSo-werkingLeraren van basis- en secundair onderwijs zijn al bezig met leren leren, maar wie doet nu precies wat en zit daar wel een lijn in? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect? Welke vaardigheden hebben leerlingen nodig om te leren, af te leren en te herleren? Ben je benieuwd naar welke leerstrategieën dit leren bevordert? En wil je leerlingen aanleren hoe ze vlotter met jouw tips aan de slag gaan en dit steeds meer zelfstandig kunnen? We gaan op zoek naar wat basis- en secundair onderwijs hierin verbindt en naar concrete groeikansen in jouw klas vanuit ZILL (bao) en het Gemeenschappelijk funderend leerplan (so).Op aanvraag
- Bootcamp effectieve feedbackHet gemoderniseerd onderwijs vraagt een vernieuwde kijk op evalueren en de daaraan gekoppelde feedback. In dit bootcamp nemen we jou mee in alle mogelijke vormen van effectieve feedback zodat je terug naar je school gaat met inzichten om je beleid met betrekking tot feedback te moderniseren.Meerdere dataOp locatie
- Goede studiekeuzes maken in het gemoderniseerde secundair onderwijsBen jij bezorgd om de toekomst van je leerlingen? Daagt de modernisering jou uit om de keuzebegeleiding en advisering in jouw school onder de loep te nemen? Wil jij leerlingen sterker maken om hun keuzeproces zelf in handen te nemen? In het Gemeenschappelijk funderend leerplan vind je hefbomen om onderwijsloopbaanbegeleiding vanuit een schooleigen visie kwaliteitsvol in te vullen. We gaan samen op zoek naar concrete groeikansen voor jouw school.Op aanvraag
- Goede studiekeuzes maken in het gemoderniseerde secundair onderwijsBen jij bezorgd om de toekomst van je leerlingen? Daagt de modernisering jou uit om de keuzebegeleiding en advisering in jouw school onder de loep te nemen? Wil jij leerlingen sterker maken om hun keuzeproces zelf in handen te nemen? In het Gemeenschappelijk funderend leerplan vind je hefbomen om onderwijsloopbaanbegeleiding vanuit een schooleigen visie kwaliteitsvol in te vullen. We gaan samen op zoek naar concrete groeikansen voor jouw school.Meerdere dataOp locatie
- Tweedaagse van de beleidsmedewerker OVLTe bepalenTe bepalen
- Leerpad: Wellness en schoonheid III-WeSc-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Vrachtwagenchauffeur III-Vra-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Uitgebreide filosofie III-UiFi-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Technologische wetenschappen en engineering B+S III-TWE-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Toerisme III-Toe-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Tuinaanleg en -beheer III-TuBe-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Toeristische geografie B+S III-Toge-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Toegepaste Bedrijfswetenschappen III-ToBe-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Textielverzorging III-Tex-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Taalredactie en taaltechnologie III-TaTa-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Sport B+S III-Spo-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Sport B+S III-Spo-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Spaans III-Spa-dProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Slagerij III-Sla-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Schoonheidsverzorging III-Sch-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Sanitaire en verwarmingsinstallaties III-SaVe-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Ruwbouw III-Ruw-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Public Relations III-PuRe-daProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
- Leerpad: Printmedia III-Pri-aProfessionaliseringstraject voor de implementatie van het leerplan derde graad. Via deze leeromgeving ondersteunen wij jou bij de realisatie van jouw leerplan.Te bepalenTe bepalen
30 van 135