Inspirerend materiaal

Filter

Inspirerend materiaal

Voorbeeld - Procenten in folders

In deze opdracht bestemd voor leerlingen B-stroom krijgen leerlingen wat meer inzicht in procentberekeningen en gebruiken we daarbij reclamefolders.Deze opdracht is gelinkt aan het inhoudelijke leerplandoel: LPD5 De leerlingen voeren met functioneel gebruik van ICT eenvoudige berekeningen uit met gehele getallen, kommagetallen, breuken, procenten en verhoudingen in betekenisvolle contexten.Er wordt ook gewerkt aan procedurele doelen: LPD1 De leerlingen lossen vanuit betekenisvolle contexten problemen op door wiskundige concepten en vaardigheden in te zetten. LPD2 De leerlingen gebruiken met de nodige nauwkeurigheid meetinstrumenten en hulpmiddelen.

Effectieve didactiek ‘Lessen met effect’ – controle van begrip in de lessen wiskunde

Controle van begrip (CVB) betekent: ‘De leraar controleert of de leerlingen de leerstof begrijpen en stemt het vervolg van de les hierop af'.

Reflectiedocument voor de vakgroep

Dit inspiratiedocument kun je gebruiken om met de vakgroep te komen tot een gelijkgerichte visie over de onderwijsleerpraktijk.

Oplossen van problemen - wiskunde in de B-stroom en A-finaliteit

In de nieuwe leerplannen wiskunde staat een leerplandoel over het oplossen van problemen. We willen leerlingen leren om problemen binnen verschillende contexten op te lossen gebruikmakend van hun wiskundige kennis en vaardigheden.

Taalgericht vakonderwijs

"Wiskundetaal" in de klaspraktijk

Schema binnenklasdifferentiatie

Hoe omgaan met binnenklasdifferentiatie

Opstellen van een jaarplan

Aandachtspunten bij het opstellen van een jaarplan

Kijkwijzer handboeken

Tips bij het zoeken naar de gepaste leermethode?

Heuristieken Wallaroe & Wallabie ...

Aan de slag met de Kangoeroewedstrijd ...

Basisgeletterdheid wiskunde

Basisgeletterdheid wiskunde 1ste graad – een leidraad voor vakgroepen

Assen van verdieping

Toelichting bij “verdieping” in een observerende en oriënterende eerste graad.
×
Kijkt als...
Niveau
Regio