- Dagen voor beginnende leraren so regio Oost-Vlaanderen - 29 januari 2025De vakbegeleider geeft je inzichten mee over het breed evalueren in jouw onderwijsleerpraktijk. Deze input wordt versterkt door intervisie met je collega's.29 januari 2025Gent
- Dagen Beginnende Leraren regio Mechelen-Brussel Secundair onderwijs - 1ste jaarsDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft.Te bepalenTe bepalen
- Dag voor beginnende leraren - wiskunde - dag 2We ondersteunen je als startende leerkracht bij je instap in het onderwijs.12 februari 2025Brugge
- Pas voor de klas als zij-instromer secundair onderwijsSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.22 januari 2025Antwerpen
- Dag voor startende zij-instromers – West-VlaanderenTijdens dit initiatief voorzien we een specifiek aanbod voor startende zij-instromers en spelen we in op specifieke noden.22 januari 2025Brugge
- Wiskunde eerste graad A-stroom - Probleemoplossend denken en parate kennis versterken via effectieve lessen.Je merkt misschien ook dat het steeds moeilijker wordt om jouw passie voor en inzichten in wiskunde over te brengen naar je leerlingen. Vanuit schooleigen evaluaties en diverse bronnen zoals doorlichtingen, Vlaamse en internationale peilingen, zien we dalende resultaten voor wiskunde. Merk ook jij deze ontwikkeling in jouw lespraktijk? Ontdek de kracht van inzetten op probleemoplossend denken, parate kennis, differentiatie, leermotivatie en effectieve didactiek. Ben je benieuwd hou jouw wiskundelessen bij leerlingen meer leerwinst en leermotivatie opleveren? Schrijf je dan nu in voor dit begeleidingstraject.Meerdere dataOp locatie
- Leerpad start to taalbeleid in secundair onderwijsOp ons leerpad over taalbeleid, speciaal ontworpen voor zowel taalbeleidscoördinatoren, taalcoaches als andere geïnteresseerden die het taalbeleid in hun secundaire school mee vorm willen geven, ga je samen met ons op reis door inspirerende voorbeelden en praktische tips. Leer hoe je een nog inclusievere leeromgeving kan stimuleren voor zowel leerlingen die moeite hebben met de Nederlandse taal als voor leerlingen die wat uitdaging kunnen gebruiken op dat vlak. Ben je een taalbeleidscoördinator die je school wil coachen naar een sterker taalbeleid en naar taalrijker lesgeven in alle vakken? Dit leerpad biedt je de ondersteuning en inspiratie die je nodig hebt. We lanceren het leerpad op 15 september 2024.Te bepalenTe bepalen
- Dag van de vakcoördinatorTijdens dit initiatief leer je hoe je naast het maken van praktische afspraken tijdens vakvergaderingen ook de kans kan grijpen om als vakgroep écht samen te werken en om van elkaar te leren. Samen met andere vakcoördinatoren leer je hoe je een boost kunt geven aan je vakgroepwerking.Meerdere dataOp locatie
- Dagen voor beginnende leraren so zij-instromers regio Oost-VlaanderenSteeds meer zij-instromers vinden de weg naar onderwijs. Ben je gestart als zij-instromer zonder pedagogisch diploma, dan willen we je graag ondersteunen bij de instap in het onderwijs.22 januari 2025Op locatie en online
- Infomoment: Interpretatie dashboards Vlaamse ToetsenEind september krijgt elke school een eerste keer de resultaten van de Vlaamse toetsen op schoolniveau te zien. Tijdens dit initiatief loodsen we je door de verschillende dashboards en geven we duiding bij hoe je deze kan interpreteren.Te bepalenTe bepalen
- Wiskundedidactiek met effect in de baso-werking(Inter)nationaal onderzoek toont ons dalende resultaten voor wiskundeprestaties in Vlaanderen. Op deze netwerkdag krijg je zicht op hoe jouw collega’s uit basis en secundair inzetten op sterk wiskundeonderwijs. Vervolgens wissel je ervaringen over effectieve didactiek uit. Tot slot krijg je handvatten vanuit de leerplannen voor een plan van aanpak om het wiskundeonderwijs in jouw school te versterken.Meerdere dataOp locatie