Inspirerend materiaal

Filter

Inspirerend materiaal

Voorbeeld - Het berekenen van hoeken

In het leerplan wiskunde van de A-stroom komen de eigenschappen van de som van de hoeken van een driehoek en van het verband tussen hoeken gevormd door twee evenwijdige rechten en een snijlijn aan bod. In dit voorbeeld maken we van deze eigenschappen gebruik. Je kunt met deze opdracht ook werken aan het doel over het oplossen van problemen.

Effectieve didactiek ‘Lessen met effect’ – controle van begrip in de lessen wiskunde

Controle van begrip (CVB) betekent: ‘De leraar controleert of de leerlingen de leerstof begrijpen en stemt het vervolg van de les hierop af'.

Voorbeeld - Regelmaat in patronen: V- en W-patronen

In het leerplan wiskunde van de A-stroom staat een leerplandoel over regelmaat in eenvoudige patronen. Je vindt hier enkele opdrachten over V- en W-patronen.

Reflectiedocument voor de vakgroep

Dit inspiratiedocument kun je gebruiken om met de vakgroep te komen tot een gelijkgerichte visie over de onderwijsleerpraktijk.

Oplossen van problemen - wiskunde in de A-stroom, D- en DA-finaliteit

In de nieuwe leerplannen wiskunde van het so staat een leerplandoelstelling over het oplossen van problemen. We willen leerlingen leren om problemen binnen verschillende contexten op te lossen gebruikmakend van hun wiskundige kennis en vaardigheden.

Taalgericht vakonderwijs

"Wiskundetaal" in de klaspraktijk

Schema binnenklasdifferentiatie

Hoe omgaan met binnenklasdifferentiatie

Opstellen van een jaarplan

Aandachtspunten bij het opstellen van een jaarplan

Heuristieken Wallaroe & Wallabie ...

Aan de slag met de Kangoeroewedstrijd ...

Curriculum wiskunde basisonderwijs versus A-stroom

In dit document vind je een overzicht van alle leerplandoelen wiskunde van het basisonderwijs en van de A-stroom. Je kan telkens doorklikken naar de leerplantool om verdere duiding bij elke doelstelling te bekomen.

Basisgeletterdheid wiskunde

Basisgeletterdheid wiskunde 1ste graad – een leidraad voor vakgroepen

Assen van verdieping

Toelichting bij “verdieping” in een observerende en oriënterende eerste graad.
×
Kijkt als...
Niveau
Regio