Fotoreflectie

De kleuters bespreken het muzisch proces aan de hand van foto's.

Tijdens deze activiteit fotografeer jij (of een leerling) verschillende momenten. Het is belangrijk voldoende foto’s te nemen, zodat het gehele muzische proces gedocumenteerd wordt. Selecteer na de activiteit een aantal foto’s.

Juiste volgorde

sla link op in klembord

Kopieer

Je biedt de foto’s van het proces in de juiste volgorde aan en je gaat met de kinderen in gesprek:

  • Wat zie je op de foto?
  • Wat deden jullie toen?
  • Hoe verliep dit moment?
  • Hoe voelde jij je toen?
  • Wanneer vond je het moeilijk? Makkelijk? Saai? Leuk? Grappig?

Willekeurige volgorde

sla link op in klembord

Kopieer

Je biedt de foto’s in willekeurige volgorde aan en je laat de kleuters het proces zelf reconstrueren door de foto’s in de juiste volgorde te laten plaatsen. Daarna bespreken zoals hierboven.

Over deze databank

De evaluatiebox biedt een veelheid aan verschillende evaluatie-instrumenten aan waaruit jij en je collega's kunnen kiezen. Daarbij kan je uitgaan van een bepaald ontwikkelveld, -thema of specifieke doelen. Je kan ook een keuze maken op basis van een bepaalde referentieperiode. De evaluatiebox bevat ook gevalideerde, leergebiedgebonden toetsen. Dit om tegemoet te komen aan de decretale verplichting om op het einde van het gewoon basisonderwijs minstens drie leergebieden te toetsen met het oog op interne kwaliteitsontwikkeling. Gebruik de filters om gerichter te zoeken.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio