En deze vraag van ook een nieuw parlementslid, Kim Buyst, gaf mij nog een bijkomend, verwant gevoel na de net voorafgaande vragen van M’Hamed Kasmi en Gianna Werbrouck: ik heb soms de indruk namelijk dat politici, zelfs soms als ze net voordien zelf lesgaven, vergeten dat goede leraren sowieso constant zelf op zoek zijn naar relevant, actueel lesmateriaal (nwvr: vrijheid van onderwijs in brede zin, weet je wel, beste lezer) en voor hun dagelijkse onderwijsinhoudelijke en didactische beslissingen geen politici noch een overheid nodig hebben. Gelukkig leidde de bespreking finaal nog wel naar een voor leraren zinvolle wetenswaardigheid (cf. infra). Vergeet gelijk ook niet dat het hierover nog maar heel recent ook al ging.
Bijgevolg herhaalde minister Demir in haar antwoord het deel “gedrag” in het dossier van de minimumdoelen basisonderwijs. Een niet oncontroversieel deel overigens, maar oké. En voor het overige:
Lees de bespreking van de “Vraag om uitleg over de serie 'Adolescence' als lesmateriaal van Kim Buyst” aan minister Zuhal Demir.
Reageren kan bij Wilfried Van Rompaey: wilfried.vanrompaey@katholiekonderwijs.vlaanderen