Een recente Pano-uitzending (met enige mediacommotie) en een persbericht van Katholiek Onderwijs Vlaanderen (cf. ook eerdere ontwikkelingen over zgn. capaciteitsmiddelen voor het buitengewoon onderwijs op basis van een aangevulde capaciteitsmonitor)… dan volgen parlementaire vragen doorgaans heel snel, wat ons eigenlijk gelijk terugbracht onder andere bij de bespreking van parlementaire actuele vragen net vóór het zomerreces, op 13 juli 2022.
Ondanks de vele vragenstellers (vier) en interveniënten (twee) hoorde ik dan ook weinig nieuws, wat het fundamentele punt over inclusief onderwijs betrof, en evenmin over intussen al genomen maatregelen. Wel informatief voor mij was het volgende:
Lees de bespreking van de “Actuele vraag over het almaar stijgend aantal kinderen in het buitengewoon onderwijs en de roep naar meer inclusief onderwijs van Johan Danen, inclusief onderwijs van Kathleen Krekels, de projectoproep met het oog op een versnelde capaciteitsuitbreiding in het (buiten)gewoon onderwijs van Hilâl Yalçin en het stijgend aantal leerlingen in het buitengewoon kleuteronderwijs van Jean-Jacques De Gucht” aan minister Ben Weyts.
Reageren kan bij Wilfried Van Rompaey: wilfried.vanrompaey@katholiekonderwijs.vlaanderen