- Inspelen op ontwikkeling - wat je moet weten om mij te begrijpen en uit te dagen - teamgerichtPassende (specifieke) onderwijsbehoeften formuleren, blijkt niet altijd eenvoudig. In dit traject reiken we kapstokken aan om je te helpen vanuit ontwikkeling naar kansen en afgestemde behoeften te kijken, zodat we beter begrijpen wat leerlingen nodig hebben om hen uit te dagen in hun zone van de naaste ontwikkeling. Met ambitie voor elke leerling afgestemde onderwijsdoelen kiezen, daar gaan we voor.Op aanvraag
- Inspelen op ontwikkeling - wat je moet weten om mij te begrijpen en uit te dagenPassende (specifieke) onderwijsbehoeften formuleren, blijkt niet altijd eenvoudig. In dit traject reiken we kapstokken aan om je te helpen vanuit ontwikkeling naar kansen en afgestemde behoeften te kijken, zodat we beter begrijpen wat leerlingen nodig hebben om hen uit te dagen in hun zone van de naaste ontwikkeling. Met ambitie voor elke leerling afgestemde onderwijsdoelen kiezen, daar gaan we voor.Meerdere dataOp locatie en online
- Continuüm van zorg - handicapspecifieke expertise. Lerend netwerk: doelgroep leerlingen met ernstig meervoudige beperkingen (EMB) of ernstig verstandelijke beperking (EVB)We vormen een netwerk rond de doelgroep leerlingen met ernstig verstandelijke (EVB) en ernstig meervoudige beperkingen (EMB). De rode draad doorheen het traject dit schooljaar is kwaliteitsvol onderwijs aan de doelgroep. We bekijken wat de drie focussen HPW, begrijpen van gedrag en zicht krijgen op behoeften, voor deze doelgroep betekenen. We vertrekken in de voormiddag telkens vanuit een inhoudelijke insteek. Door reflectie hierover maken we de koppeling naar onze eigen school- en klaspraktijk. Het netwerk is een plek waar teamleden thuis kunnen komen.De namiddag reserveren we voor intervisie over eigen leervragen en uitwisselen van materialen. (facultatief op dag 1 en 2 online)Meerdere dataOp locatie en online