- Allaert E., Syllabus: Collectieve urgenties. Psychosociale zorg in noodplanning, 2008.
- Boulogne G., Crisiscommunicatie, Kluwer communicatie Memo, 2003.
- Boyd Danah, Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship, Journal of Computer-Mediated Communication, 13(1), article 11.
- De Soir E., Een heel klein beetje oorlog, omgaan met traumatische ervaringen, Lannoo, 2006.
- De Soir E. , Syllabus: Zorgzaam omgaan met crisissen in het dagelijkse schoolleven, 2008.
- De Soir E., Syllabus: Crisiscommunicatie, 2008.
- Fiddelaers-Jaspers R., Schoots-Wilke, H., Spee I., Als een ramp de school treft, KPC Groep, 2004.
- Kaplan Andreas M., Haenlein Michael, Users of the world, unite! The challenges and opportunities of social media, Business Horizons, 53(1), p. 59-68, p. 61, 2010.
- Kaplan Andreas M., Haenlein Michael, Uitdagingen en kansen rond social media, Management Executive, 8 (3), 18-19, 2010.
- Kegels J., Janssens D., Stas L., Crisiscommunicatie. Efficiënt en professioneel beheer van de beschikbare informatiekanalen, Roularta books, 2002.
- Kortom, vereniging voor overheidscommunicatie, Syllabus: gebruik van sociale media in crisiscommunicatie, Postbus 136, 8000 Brugge, Tel.: 050 31 14 31, info@kortom.
- Mahieu P., Crisiscommunicatie voor scholen, in: Schoolleiding en –begeleiding, rubriek school en omgeving, Diegem, Kluwer, 1997.
- Siebens H., 15 ‘ijzeren wetten’ van reputatie en reputatiemanagement, in: School en samenleving, 2003.