De directiecommissies komen bijeen om over uiteenlopende onderwijsthema’s te overleggen. Zo komen ze tot een advies dat ze bezorgen aan de adviesraad van een bepaald onderwijsniveau. Die adviesraden geven op hun beurt advies aan de raad van bestuur.
Na het doorlopen van dit traject kan de raad van bestuur tot beslissingen komen die door de leden gedragen zijn.
Alle directiecommissies komen maandelijks samen, uitgezonderd die voor internaten.
Katholiek Onderwijs Vlaanderen heeft vier verschillende directiecommissies.
Hier vind je de samenstelling van de directiecommissie basisonderwijs.
Als ledenvereniging en netwerkorganisatie vinden we het belangrijk om in onze advies- en besluitvormingsprocedure een brede betrokkenheid van ons katholiek onderwijsveld te waarborgen. Dat betekent dat onze overleg- en adviesorganen representatief zijn en dat leden spreken namens de geleding die ze vertegenwoordigen.
Met representativiteit wordt bedoeld: grote en kleine scholen, scholen van grote en kleine schoolbesturen, scholen gelegen in grootsteden, periferie en meer landelijke gebieden, verschillende finaliteiten, doorstroom-, campus- en domeinscholen, studiedomeinen, types en opleidingsvormen, directeurs en coördinerend directeurs, gender …
Op basis van die twee principes dragen de regionale directievergaderingen 6 vertegenwoordigers per regio voor.
Verslagen en documenten
We bezorgen je maandelijks het verslag van de directiecommissie basisonderwijs. Dat verslag mag je niet lezen als mededelingen of standpunten van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Ze zijn een zo getrouw mogelijke weergave van vertolkte meningen en standpunten van de aanwezige directeurs die je altijd binnen een discussie moet kaderen. De verslagen bevatten onder andere adviezen voor de bovenliggende raden
Hier vind je de samenstelling van de directiecommissie secundair onderwijs.
Als ledenvereniging en netwerkorganisatie vinden we het belangrijk om in onze advies- en besluitvormingsprocedure een brede betrokkenheid van ons katholiek onderwijsveld te waarborgen. Dat betekent dat onze overleg- en adviesorganen representatief zijn en dat leden spreken namens de geleding die ze vertegenwoordigen.
Met representativiteit wordt bedoeld: grote en kleine scholen, scholen van grote en kleine schoolbesturen, scholen gelegen in grootsteden, periferie en meer landelijke gebieden, verschillende finaliteiten, doorstroom-, campus- en domeinscholen, studiedomeinen, types en opleidingsvormen, directeurs en coördinerend directeurs, gender …
Vanuit die twee principes wordt de directiecommissie secundair onderwijs als volgt samengesteld, waarbij een scholengemeenschap maximaal 1 vertegenwoordiger kan hebben.
Verslagen en documenten
We bezorgen je maandelijks het verslag van de directiecommissie secundair onderwijs. Dat verslag mag je niet lezen als mededelingen of standpunten van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Ze zijn een zo getrouw mogelijke weergave van vertolkte meningen en standpunten van de aanwezige directeurs die je altijd binnen een discussie moet kaderen. De verslagen bevatten onder andere adviezen voor de bovenliggende raden
Als ledenvereniging en netwerkorganisatie vinden we het belangrijk om in onze advies- en besluitvormingsprocedure een brede betrokkenheid van ons katholiek onderwijsveld te waarborgen. Dat betekent dat onze overleg- en adviesorganen representatief zijn en dat leden spreken namens de geleding die ze vertegenwoordigen.
Met representativiteit wordt bedoeld: grote en kleine scholen, scholen van grote en kleine schoolbesturen, scholen gelegen in grootsteden, periferie en meer landelijke gebieden, verschillende finaliteiten, doorstroom-, campus- en domeinscholen, studiedomeinen, types en opleidingsvormen, directeurs en coördinerend directeurs, gender …
Op basis van die twee principes dragen de regionale directievergaderingen 4 vertegenwoordigers per regio voor. Er wordt in de mogelijkheid voorzien tot coöptatie in functie van kleine types.
Verslagen en documenten
We bezorgen je maandelijks het verslag van de directiecommissie buitengewoon onderwijs. Dat verslag mag je niet lezen als mededelingen of standpunten van Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Ze zijn een zo getrouw mogelijke weergave van vertolkte meningen en standpunten van de aanwezige directeurs die je altijd binnen een discussie moet kaderen. De verslagen bevatten onder andere adviezen voor de bovenliggende raden