- Computationeel denken, een eindterm?!Computationeel denken is opgenomen in het leerplan Zin in Leven!, Zin in Leren! en wordt een eindterm.Wil jij weten wat computationeel denken precies is en hoe je ermeeaan de slag kan in jouw klas? Dan is deze nascholing boordevol concrete tips iets voor jou!28 april 2025Mechelen
- Computationeel denken, een eindterm?!Computationeel denken is opgenomen in het leerplan Zin in Leven!, Zin in Leren! en wordt een eindterm.Wil jij weten wat computationeel denken precies is en hoe je ermeeaan de slag kan in jouw klas? Dan is deze nascholing boordevol concrete tips iets voor jou!Op aanvraag
- Rijke rekentaal in de kleuterklasGerichte aandacht voor een rijke rekentaal in het kleuteronderwijs betekent dubbele winst: de kleuter ontwikkelt op het vlak van wiskundig denken en verrijkt tegelijkertijd zijn taalvaardigheid.Meerdere dataOp locatie
- Rijke rekentaal in de kleuterklasGerichte aandacht voor een rijke rekentaal in het kleuteronderwijs betekent dubbele winst: de kleuter ontwikkelt op het vlak van wiskundig denken en verrijkt tegelijkertijd zijn taalvaardigheid.Op aanvraag
- Sleutels voor effectieve wiskundedidactiekDe reken-wiskundeprestaties in Vlaanderen blijven dalen. Effectieve didactiek kan deze tendens ombuigen en zorgen voor leerwinst bij leerlingen. Welke sleutels kan jij gebruiken om je wiskundedidactiek te versterken? Over dit vraagstuk buigen we ons in deze nascholing.Op aanvraag
- Wiskundedidactiek met effect: van basis naar secundair(Inter)nationaal onderzoek toont ons dalende resultaten voor wiskundeprestaties in Vlaanderen. Op deze netwerkdag krijg je zicht op hoe jouw collega’s uit basis en secundair inzetten op sterk wiskundeonderwijs. Vervolgens wissel je ervaringen over effectieve didactiek uit. Tot slot krijg je handvatten vanuit de leerplannen voor een plan van aanpak om het wiskundeonderwijs in jouw school te versterken.Meerdere dataOp locatie
- Lerend netwerk: probleemoplossend denken in de kleuterklas en in de 1ste graad basisonderwijs. Ook dat nog?Hoe zorg je als leraar dat je kleuters en leerlingen 1ste graad van de lagere school wiskundige problemen kunnen oplossen? Hoe leer je hen redeneren, een strategie bedenken, een oplossingsweg kiezen? Hoe leer je leerlingen wiskundige en logische redeneringen opbouwen, uitwerken en verwoorden? Hoe werk je met hen aan de wiskundige doelen uit het ontwikkelthema logisch en wiskundig denken? Genoeg vragen voor een leerrijk, praktijkgericht en probleemoplossend netwerk!Te bepalenTe bepalen
- Bewegend aanvankelijk rekenen: spelen met getallen, vormen en patronenTellen tot 10, patronen leggen, ééntje meer of minder…Het is maar een kleine greep uit de eerste rekenlessen voor een 5- of 6-jarige. Wie deze vaardigheden goed onder de knie krijgt, heeft meteen een stapje voor bij de latererekenlessen. Daarenboven heeft het jonge kind nog veel nood aan bewegen en spelen.Op aanvraag
- Computationeel denken: van leerplan naar praktijkComputationeel denken is opgenomen in het leerplan Zin in Leven!, Zin in Leren! voor leerlingen van 2,5 tot 12 jaar. Wil jij weten wat computationeel denken precies is en hoe je ermee aan de slag kan in jouw klas? Dan is deze nascholing boordevol concrete tips iets voor jou!Op aanvraag
- Computationeel denken: van leerplan naar praktijkComputationeel denken is opgenomen in het leerplan Zin in Leven!, Zin in Leren! voor leerlingen van 2,5 tot 12 jaar. Wil jij weten wat computationeel denken precies is en hoe je ermee aan de slag kan in jouw klas? Dan is deze nascholing boordevol concrete tips iets voor jou!23 mei 2024Antwerpen
- Rijke rekentaal in de kleuterklasGerichte aandacht voor een rijke rekentaal in het kleuteronderwijs betekent dubbele winst: de kleuter ontwikkelt op het vlak van wiskundig denken en verrijkt tegelijkertijd zijn taalvaardigheid.Op aanvraag
- Sleutels voor effectieve wiskundedidactiekDe reken-wiskundeprestaties in Vlaanderen blijven dalen. Effectieve didactiek kan deze tendens ombuigen en zorgen voor leerwinst bij leerlingen. Welke sleutels kan jij gebruiken om je wiskundedidactiek te versterken? Over dit vraagstuk buigen we ons in deze nascholing.Op aanvraag