- Leerpad: verkenning van het leerplan wiskundeWil jij duiken in het leerplan en op eigen tempo wiskunde en wiskundig denken verkennen? Schrijf je dan in voor dit individuele leerpad!Meerdere dataTe bepalen
- Wiskundedidactiek met effect in de baso-werking(Inter)nationaal onderzoek toont ons dalende resultaten voor wiskundeprestaties in Vlaanderen. Op deze netwerkdag krijg je zicht op hoe jouw collega’s uit basis en secundair inzetten op sterk wiskundeonderwijs. Vervolgens wissel je ervaringen over effectieve didactiek uit. Tot slot krijg je handvatten vanuit de leerplannen voor een plan van aanpak om het wiskundeonderwijs in jouw school te versterken.Meerdere dataOp locatie
- Computationeel denken, een eindterm?!Computationeel denken is opgenomen in het leerplan Zin in Leven!, Zin in Leren! en wordt een eindterm.Wil jij weten wat computationeel denken precies is en hoe je ermeeaan de slag kan in jouw klas? Dan is deze nascholing boordevol concrete tips iets voor jou!Op aanvraag
- Rijke rekentaal in de kleuterklasGerichte aandacht voor een rijke rekentaal in het kleuteronderwijs betekent dubbele winst: de kleuter ontwikkelt op het vlak van wiskundig denken en verrijkt tegelijkertijd zijn taalvaardigheid.Meerdere dataOp locatie
- Rijke rekentaal in de kleuterklasGerichte aandacht voor een rijke rekentaal in het kleuteronderwijs betekent dubbele winst: de kleuter ontwikkelt op het vlak van wiskundig denken en verrijkt tegelijkertijd zijn taalvaardigheid.Op aanvraag
- Sleutels voor effectieve wiskundedidactiekDe reken-wiskundeprestaties in Vlaanderen blijven dalen. Effectieve didactiek kan deze tendens ombuigen en zorgen voor leerwinst bij leerlingen. Welke sleutels kan jij gebruiken om je wiskundedidactiek te versterken? Over dit vraagstuk buigen we ons in deze nascholing.Op aanvraag