3
VII-GFL in een oogopslag
Het Gemeenschappelijk funderend leerplan zevende leerjaar hoger onderwijs bestaat uit twee krachtlijnen. Dit document geeft je op één pagina een overzicht van die krachtlijnen en de bijhorende leerplandoelen.
Groeien naar kritisch en zelfstandig bronnen beoordelen
Om leerlingen te helpen informatie doelgericht te beoordelen (GFL LPD 22), introduceren we een rubric per graad. Deze helpt de leerlingen om een inschatting te maken over de betrouwbaarheid, bruikbaarheid en correctheid van de bron. Het instrument is vakoverschrijdend inzetbaar en biedt ruimte om stap voor stap met je leerlingen te groeien naar zelfstandig kritisch denken.
Onderwijsloopbaan - leren kiezen
Een keuzeproces doorlopen behelst een aantal taken. Niet de volgorde waarin die taken worden opgenomen is essentieel, wel dat ze zo goed mogelijk worden uitgevoerd door de leerling zelf. Hier vind je hoe je de leerlingen kan helpen bij het leren kiezen.