Veel leraren en scholen hebben vragen bij het leerplandoel over het analyseren van de impact van digitale systemen op de maatschappij vanuit de principes van computationeel denken. In deze nascholing krijg je handvaten en concrete voorbeelden aangereikt om dit leerplandoel te realiseren in de klas. Dit traject bestaat uit twee sessies.
In de eerste sessie worden de principes van computationeel denken geduid. Daarna wordt de aanpak van dit leerplandoel geconcretiseerd aan de hand van voorbeelden van digitale systemen uit de leefwereld van de leerlingen. Samen worden een aantal oefeningen gemaakt die duidelijk maken op welke manier je met de leerlingen hiermee aan de slag kunt. Je krijgt een kader aangereikt over de verschillende terreinen waarop de digitale systemen een impact kunnen hebben. In de tweede sessie wissel je jouw aanpak en ervaringen uit met je collega’s.
Deze nascholing vindt plaats op drie locaties.
PCS Hasselt
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt
Theologisch en Pastoraal Centrum
Groenenborgerlaan 149
2020 Antwerpen
Centrum d'Abdij
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek