Wat is een klacht?

Het is belangrijk te weten welke klachten je wel of niet kan behandelen.

Klachten die betrekking hebben op 

  • algemene overheidskwesties (bv: een toekomstig smartphoneverbod, de COVID-maatregelen, …)
  • klachten die al een specifieke, georganiseerde beroepsmogelijkheid hebben (bv: tuchtmaatregelen of attestering)
  • bepaalde beslissingen genomen door de klassenraad (betwistingen over een beslissing tot overzitten in lager onderwijs)
  • anonieme en onduidelijke klachten
kunnen niet als schriftelijke klachten worden behandeld. We raden aan om deze klachten op te volgen door ouders door te verwijzen naar de juiste instantie of om, bij onduidelijkheid, mondeling verduidelijking te vragen over de situatie.

Alle andere klachten kunnen in principe wel behandeld worden.
Je vindt hier een modelformulier. Er zijn een aantal voorbeelden van mogelijke klachten opgenomen. Dit document kan je ter beschikking van de ouders op de schoolwebsite plaatsen. Op die manier kunnen ouders op een gestructureerde manier hun zorgen aankaarten.

×
Kijkt als...
Niveau
Regio