Inspirerend materiaal

Filter

filter

Laatste Minuut Risico Analyse (LMRA)

Het starten van een praktische opdracht wordt bij voorkeur voorafgegaan door een LMRA. Deze kan heel informeel (zonder bijgaande documenten) of in bepaalde gevallen met een bijgaand document als hulp.

Effectieve didactiek, lessen met effect binnen het STEM-domein

Verken op deze leerplanpagina hoe je in jouw STEM-lessen meer effect kunt generen bij de leerlingen.

Laskwaliteit in de praktijk.

Duiding bij
III-LaCo-a LPD 1: De leerlingen handelen kwaliteitsbewust.
III-LaCo-a LPD 24: De leerlingen voeren een kwaliteitscontrole uit.
II-Hoe-a LPD 12: De leerlingen voeren een kwaliteitscontrole uit.

Lascertificering in de praktijk

Het behalen van lascertificaten is GEEN vereiste voor het leerplan Lassen- constructie. Toch kan een eigen certificering een didactische meerwaarde bieden.

WPS gebruiken in de praktijk als didactische hulp met gemak voor leerling en leerkracht

Duiding bij
II-Mech-a LPD 9: De leerlingen analyseren de opdracht, maken een planning en voeren voorbereidende werkzaamheden uit.
II-Hoe-a LPD 6: De leerlingen lezen en begrijpen technische tekeningen.
III-LaCo-a LPD 7: De leerlingen lezen en begrijpen het lasplan en de lasmethodebeschrijving.
III-LaCo-aI LPD 8: De leerlingen analyseren de lasopdracht.

Lassymbolen gebruiken in de praktijk

Duiding bij
III-LaCo-a LPD 6: De leerlingen tekenen, lezen en begrijpen technische tekeningen volgens geldende ISO- normering.
II-Mech-a LPD 6: De leerlingen lezen mechanische tekeningen.
II-Hoe-a LPD 6: De leerlingen lezen en begrijpen technische tekeningen.

LerarenNetwerk (LEN)

Elk leerplan in het STEM-domein wordt ondersteund via een netwerk met leraren waar ervaringen, cursusmateriaal, projectbundels, ondersteunende documenten, evaluatiemateriaal ... worden gedeeld. Dit LErarenNetwerk (LEN) is een MS-Teamsomgeving waartoe je toegang moet aanvragen via de procedure in bijlage.
×
Kijkt als...
Niveau
Regio