4
Effectieve didactiek, lessen met effect binnen het STEM-domein
Verken op deze leerplanpagina hoe je in jouw STEM-lessen meer effect kunt generen bij de leerlingen.
WPS gebruiken in de praktijk als didactische hulp met gemak voor leerling en leerkracht
Duiding bij
II-Mech-a LPD 9: De leerlingen analyseren de opdracht, maken een planning en voeren voorbereidende werkzaamheden uit.
II-Hoe-a LPD 6: De leerlingen lezen en begrijpen technische tekeningen.
III-LaCo-a LPD 7: De leerlingen lezen en begrijpen het lasplan en de lasmethodebeschrijving.
III-LaCo-aI LPD 8: De leerlingen analyseren de lasopdracht.
II-Mech-a LPD 9: De leerlingen analyseren de opdracht, maken een planning en voeren voorbereidende werkzaamheden uit.
II-Hoe-a LPD 6: De leerlingen lezen en begrijpen technische tekeningen.
III-LaCo-a LPD 7: De leerlingen lezen en begrijpen het lasplan en de lasmethodebeschrijving.
III-LaCo-aI LPD 8: De leerlingen analyseren de lasopdracht.
Lassymbolen gebruiken in de praktijk
Duiding bij
III-LaCo-a LPD 6: De leerlingen tekenen, lezen en begrijpen technische tekeningen volgens geldende ISO- normering.
II-Mech-a LPD 6: De leerlingen lezen mechanische tekeningen.
II-Hoe-a LPD 6: De leerlingen lezen en begrijpen technische tekeningen.
III-LaCo-a LPD 6: De leerlingen tekenen, lezen en begrijpen technische tekeningen volgens geldende ISO- normering.
II-Mech-a LPD 6: De leerlingen lezen mechanische tekeningen.
II-Hoe-a LPD 6: De leerlingen lezen en begrijpen technische tekeningen.
LerarenNetwerk (LEN)
Elk leerplan in het STEM-domein wordt ondersteund via een netwerk met leraren waar ervaringen, cursusmateriaal, projectbundels, ondersteunende documenten, evaluatiemateriaal ... worden gedeeld. Dit LErarenNetwerk (LEN) is een MS-Teamsomgeving waartoe je toegang moet aanvragen via de procedure in bijlage.