- C.P.R. - Reddend ZwemmenHet diploma Hoger Redder blijft steeds geldig. Indien men de functie van redder wenst uit te oefenen als vaste redder, jobstudent redder of redder gecombineerd met lesgever moet men vergezeld zijn van een recent bijscholingsattest. In de Vlarem II wetgeving staat vermeld: "de redders worden ten minste éénmaal per jaar geoefend in de reddings- en reanimatietechnieken". 'Eénmaal per jaar' wordt geïnterpreteerd als éénmaal per kalenderjaar, dus in principe moet men ten laatste op 31/12 bijscholen. De Vlaamse Reddingsfederatie beveelt alvast warm aan zich beter te vroeg dan te laat bij te scholen. Een zwembadverantwoordelijke (= werkgever) verkiest vaak een redder met een zeer recent (<12 maanden) bijscholingsattest.Meerdere dataOp locatie
- Evalueren van persoonsdoelen, hoe pak ik dit aan?Hoe pakken we evalueren van persoonsdoelen effectief en efficiënt aan zonder in te boeten aan beweegtijd?Meerdere dataOp locatie
- Digitaal vragenuurtje i.v.m. het leerplan R I-II-III-LiOpMeerdere dataOnline
- Coaching in Lichamelijke opvoeding en Sport (Hans Mennes)In deze interactieve training leer je op een speelse manier concrete coachvaardigheden hanteren, veiligheid te stimuleren én duidelijke feedback te geven.Meerdere dataOp locatie
- Hoe ga je om met het nieuwe leerplan Lichamelijke Opvoeding?Nu de nieuwe leerplannen er zijn voor de drie graden én met de laatste aanpassingen brengen we alle leerkrachten LO algemeen vak (2u) schooloverstijgend samen.Meerdere dataOp locatie
- Scholengemeenschap Sint-Paulus Waregem - Vergadering Lichamelijke opvoeding (2 uur) secundair onderwijs 27 mei 202427 mei 2024Waregem
- Scholengemeenschap Houtland Torhout - Vergadering Lichamelijke opvoeding (2 uur) secundair onderwijs 13 mei 202413 mei 2024Torhout
- Dagen Beginnende Leraren regio AntwerpenDe ‘Dagen Beginnende Leraren’ ondersteunen je als startende of herstartende leraar bij je instap in het onderwijs en geven je een professionele boost. Ze zijn een aanvulling op het traject aanvangsbegeleiding in je school en leggen de focus op de inhoud van de vakken die je geeft. Het traject bestaat uit drie sessies. Je maakt kennis met de vakbegeleider(s) en vakcollega’s; je gaat in gesprek over de visie op het vak, vakdidactiek, leerplangerichtheid en -realisatie, evaluatie … en over jouw specifieke leervragen.Te bepalenTe bepalen
- Leerlijnen over de graden heen voor Lichamelijke Opvoeding: een raamplan als houvastTijdens deze sessie krijg je duiding over de meerwaarde van het opstellen van leerlijnen over de graden heen (een raamplan) en hoe je die kan ontwerpen. Je ontdekt welke stappen hiervoor nodig zijn en vertrekt met inspiratie en voorbeeldsjablonen om een schooleigen raamplan op te maken.Te bepalenTe bepalen
- Aanvangsbegeleiding: start2teach regio Limburg: dag voor beginnende lerarenTijdens dit initiatief: maak je kennis met de pedagogische begeleidingsdienst maak je kennis met je vakbegeleider maak je kennis met je startende collega's krijg je informatie rond actuele thema'sTe bepalenTe bepalen