- Leerpad: Geïntegreerd gelijke onderwijskansenbeleid secundair onderwijsStart je als GOK-coördinator? Ben je zoekende in je rol als lid van het GOK-team? Wil je je kennis met betrekking tot GOK op eigen tempo opfrissen? Dan is dit leerpad iets voor jou!Te bepalenTe bepalen
- Groeitraject geïntegreerde leerlingenbegeleiding: GOK-module (secundair onderwijs - regio Oost-Vlaanderen)Dit professionaliseringsinitiatief ondersteunt scholen bij het ontwikkelen en versterken van een schooleigen actieplan rond gelijke onderwijskansen, in lijn met de verwachtingen uit de regelgeving. Vertrekkend vanuit een data-geïnformeerde beginsituatieanalyse, bepalen scholen onderbouwde streefdoelen en relevante indicatoren. Dit resulteert in een concreet en haalbaar actieplan met een duidelijk tijdspad én met focus op de effecten van de geplande acties.Meerdere dataGent
- Lerend netwerk 'Kwaliteitsvol GOK-beleid' secundair onderwijs regio West-VlaanderenOp het lerend netwerk ontmoet je collega GOK-coördinatoren en GOK-leerkrachten. Aan de hand van interactieve werkvormen ga je met elkaar in gesprek over jullie acties, ervaringen, uitdagingen, …Meerdere dataBrugge
- GOK-traject: van eerste stap tot beleidsplan met impact - secundair onderwijs regio West-VlaanderenTijdens dit initiatief zetten we samen de schouders onder een resultaatgericht traject, waarbij we stap voor stap toewerken naar twee concrete eindproducten: een doordachte beginsituatieanalyse (BSA) en een gedragen GOK-beleidsplan.Meerdere dataBrugge
- Netwerk GOK met focus op evalueren van doelen/acties regio Mechelen-BrusselTijdens dit initiatief doe je inzichten en vaardigheden op voor het evalueren van GOK-doelen en acties binnen een sterke kwaliteitscultuur.12 mei 2026Mechelen
- Netwerk GOK met focus op beleidsplan regio Mechelen-BrusselTijdens dit initiatief krijg je allerlei handvaten aangereikt om een schooleigen beleidsplan GOK te maken.Meerdere dataMechelen
- Netwerk GOK met focus op beginsituatieanalyse regio Mechelen-BrusselTijdens dit initiatief krijg je input, tools en materialen aangereikt om zelf een beginsituatieanalyse te maken wat betreft GOK.Meerdere dataMechelen
- Lerend netwerk 'Kwaliteitsvol GOK-beleid' basisonderwijs regio LimburgTijdens initiatief werk je aan kwaliteitsvol schooleigen GOK-beleid.Meerdere dataHasselt
- Leerlijnen ‘leren leren’ en een gemeenschappelijke taal dankzij een ‘leren leren’-beleidEen schema heet bij leraar A een samenvatting en bij collega B een mindmap. Wikipedia en ChatGPT zijn volgens de ene leraar onbetrouwbaar en bij de andere moeten leerlingen hun zoektocht net daar starten. En wat met alle tips die collega’s geven aan leerlingen waar niets of toch te weinig mee gebeurt? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect, zit er een lijn in en snappen leerlingen die? Het graadoverstijgend Gemeenschappelijk Funderend Leerplan vraagt op het vlak van leren leren een geïntegreerde aanpak met een leerlijn die over vakken, graden en finaliteiten heen gaat. Deze vorming ondersteunt jou als (mede)beleidsmaker in het vormgeven van een ‘leren leren’-beleid op school met behulp van bouwstenen voor een duurzaam beleid, inspirerende voorbeelden, uitwisseling met andere scholen en kritische vragen die jullie tussentijds stimuleren om de eerste stappen al te zetten naar leerlijnen en gemeenschappelijke taal.Meerdere dataOp locatie
- Leren leren in de BaSo-werkingLeraren van basis- en secundair onderwijs zijn al bezig met leren leren, maar wie doet nu precies wat en zit daar wel een lijn in? Bereiken de huidige ‘leren leren’-acties het beoogde effect? Welke vaardigheden hebben leerlingen nodig om te leren, af te leren en te herleren? Ben je benieuwd naar welke leerstrategieën dit leren bevordert? En wil je leerlingen aanleren hoe ze vlotter met jouw tips aan de slag gaan en dit steeds meer zelfstandig kunnen? We gaan op zoek naar wat basis- en secundair onderwijs hierin verbindt en naar concrete groeikansen in jouw klas vanuit het leerplan basisonderwijs en het Gemeenschappelijk funderend leerplan (so).Op aanvraag
- GOK in jouw praktijk-netwerk-West-Vlaanderen BaOLeren kijken naar kwetsbare leerlingen vanuit de GOK-bril.Concrete stappen zetten in het voeren van een GOK-beleid met SES-middelen.Duiding naar klaspraktijk toe om barrières weg te nemen bij leerlingen die aantikken op de SES-kenmerken.Meerdere dataBrugge
- Groeitraject geïntegreerde leerlingenbegeleiding: basismodule (secundair onderwijs - regio Oost-Vlaanderen)Tijdens dit traject maak je een BSA van de eigen leerlingenbegeleiding. Je krijgt zicht op wetgevende kaders en elementen van een kwaliteitsvolle werking. Deze inzichten worden afgetoetst aan de schooleigen context en worden geconcretiseerd door middel van een beleidsdocument. Je maakt een aanzet tot actieplan op schoolniveau.Meerdere dataGent
- START to GOK startersnetwerk buitengewoon onderwijs na webinarBen je net begonnen in je rol als directeur, GOK-medewerker, GOK-coördinator, leerlingenbegeleider of beleidsmedewerker? Heb je nog wat begeleiding nodig? Geen zorgen, wij staan klaar om je te ondersteunen! Onze starterssessie is speciaal ontworpen om je te informeren en je op weg te helpen.Meerdere dataOp locatie
- START to GOK basisonderwijs (gewoon en buitengewoon)Tijdens deze webinar krijg je inleiding over het voeren van het GOK-beleid in een school voor gewoon en buitengewoon basisonderwijs. Handig als je startend GOK-coördinator, directeur, zorg-coördinator of beleidsmedewerker bent of alles wil opfrissen.1 oktober 2025Online
- START to GOK secundair onderwijs (gewoon en buitengewoon)Tijdens deze webinar krijg je inleiding over het voeren van het GOK-beleid in een school voor gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Handig als je startend GOK-coördinator, directeur, graadcoördinator, leerlingenbegeleider of beleidsmedewerker bent of alles wil opfrissen.24 september 2025Online
- Kwetsbaarheid en armoede – GOK in jouw praktijk. GOK-consults Buo11 juni 2025Online