- Webinar 'Geef wiskunde een boost na de Vlaamse Toetsen'De resultaten van de Vlaamse toetsen zijn binnen en gaven je een beeld van het wiskundig niveau van jullie leerlingen. Tijdens dit webinar bieden we je een compacte sessie aan als opvolging. We leggen de focus op een aantal concrete acties die je nu al kunt nemen, en wijzen je de weg naar verdere begeleidingsinitiatieven waarin je deze thematiek verder kunt verdiepen.Meerdere dataOnline
- Consult: interpretatie feedbackrapport na netwerkdag Vlaamse toetsen basisonderwijs - Regio West-VlaanderenMeerdere dataOnline
- Webinar: 'geef leesbegrip een boost na de Vlaamse toetsen!'De resultaten van de Vlaamse toetsen zijn binnen en gaven je een beeld van het leesbegrip van jullie leerlingen. Tijdens dit webinar bieden we je een compacte sessie aan als opvolging. We leggen de focus op een aantal concrete acties die je nu al kunt nemen, en wijzen je de weg naar verdere begeleidingsinitiatieven en netwerken waarin je deze thematiek verder kunt verdiepen. Dit webinar is de perfecte start om het leesbegrip van je leerlingen naar een hoger niveau te tillen – met kleine stappen die een groot verschil maken!Meerdere dataOnline
- Consult: interpretatie feedbackrapport na netwerkdag Vlaamse toetsen basisonderwijs - Regio LimburgMeerdere dataOnline
- Consult: interpretatie feedbackrapport na netwerkdag Vlaamse toetsen basisonderwijs - Regio Mechelen BrusselMeerdere dataOnline
- Traject Nederlands 1e graad B-stroom. Je leerlingen effectief taalkrachtig leren lezen? Jawel, het kan!Misschien herken je het wel: je leerlingen zijn moeilijk te motiveren om te lezen. En als ze het toch doen, vinden het ze het vaak lastig om de informatie te verwerken en de betekenis van de tekst te achterhalen. Als je hen vraagt om de informatie om te zetten naar een eigen geschreven of gesproken boodschap, zijn de resultaten vaak rommelig en onsamenhangend. Als leraar Nederlands begrijp je de noodzaak om leerlingen weer enthousiast en bekwaam te maken in lezen. De resultaten van toetsen en peilingen spreken voor zichzelf. Er werd inmiddels een lees- en taaloffensief gestart. Het is nodig om onze leerlingen te leren om weer beter begrijpend te lezen en effectief communiceren te stimuleren. Dat heeft immers een grote invloed op hun algemene leerprestaties. Goed nieuws! Wij geloven dat jij je leerlingen opnieuw enthousiast kan maken voor leren en lezen. In dit traject bieden we jou daarvoor de nodige inzichten, training en ondersteuning aan.Meerdere dataOp locatie
- Traject Nederlands 1e graad A-stroom. Je leerlingen effectief taalkrachtig leren lezen? Jawel, het kan!Misschien herken je het wel: je leerlingen zijn moeilijk te motiveren om te lezen. En als ze het toch doen, vinden het ze het vaak lastig om de informatie te verwerken en de betekenis van de tekst te achterhalen. Als je hen vraagt om de informatie om te zetten naar een eigen geschreven of gesproken boodschap, zijn de resultaten vaak rommelig en onsamenhangend. Als leraar Nederlands begrijp je de noodzaak om leerlingen weer enthousiast en bekwaam te maken in lezen. De resultaten van toetsen en peilingen spreken voor zichzelf. Er werd inmiddels een lees- en taaloffensief gestart. Het is nodig om onze leerlingen te leren om weer beter begrijpend te lezen en effectief communiceren te stimuleren. Dat heeft immers een grote invloed op hun algemene leerprestaties. Goed nieuws! Wij geloven dat jij je leerlingen opnieuw enthousiast kan maken voor leren en lezen. In dit traject bieden we jou daarvoor de nodige inzichten, training en ondersteuning aan.Meerdere dataOp locatie
- Wiskunde in de eerste graad B-stroom: probleemoplossend denken en wiskundige contexten versterken via effectieve lessen.Je merkt misschien ook dat het steeds moeilijker wordt om jouw passie en inzichten in wiskunde over te brengen naar de leerlingen. Vanuit schooleigen evaluaties en diverse bronnen, zoals doorlichtingen, Vlaamse en internationale peilingen, zien we dalende resultaten voor wiskunde. Ontdek de kracht van inzetten op probleemoplossend denken, parate kennis, differentiatie, leermotivatie en effectieve didactiek. Ben je benieuwd hoe jouw wiskundelessen bij leerlingen meer leerwinst en leermotivatie opleveren? Schrijf je dan nu in voor dit begeleidingstraject.Meerdere dataOp locatie
- Wiskunde eerste graad A-stroom - Probleemoplossend denken en parate kennis versterken via effectieve lessen.Je merkt misschien ook dat het steeds moeilijker wordt om jouw passie voor en inzichten in wiskunde over te brengen naar je leerlingen. Vanuit schooleigen evaluaties en diverse bronnen zoals doorlichtingen, Vlaamse en internationale peilingen, zien we dalende resultaten voor wiskunde. Merk ook jij deze ontwikkeling in jouw lespraktijk? Ontdek de kracht van inzetten op probleemoplossend denken, parate kennis, differentiatie, leermotivatie en effectieve didactiek. Ben je benieuwd hou jouw wiskundelessen bij leerlingen meer leerwinst en leermotivatie opleveren? Schrijf je dan nu in voor dit begeleidingstraject.Meerdere dataOp locatie
- Infomoment: Interpretatie dashboards Vlaamse ToetsenEind september krijgt elke school een eerste keer de resultaten van de Vlaamse toetsen op schoolniveau te zien. Tijdens dit initiatief loodsen we je door de verschillende dashboards en geven we duiding bij hoe je deze kan interpreteren.Te bepalenTe bepalen
- IDP en Vlaamse toetsen als hefboom voor kwaliteitsontwikkelingTegenwoordig is data alom aanwezig in scholen. Wat we ook doen, alles kan hieraan gelinkt worden. Op deze netwerkdag willen we bespreken hoe we de resultaten van leerlingen kunnen gebruiken om de kwaliteit van onze school te verbeteren. Reeds jaren lang zijn we vertrouwd met de analyse van IDP-resultaten. Hieraan willen we nog meer betekenis geven met het nieuwe interactieve analyserapport van het kwaliteitsplatform. Daarnaast gaan we aan de slag met de resultaten van de Vlaamse toetsen die dit jaar voor het eerst zijn afgenomen in het vierde leerjaar. Wat leren de resultaten van de leerlingen ons op schoolniveau? En hoe ga je hier als schoolteam mee aan de slag?Meerdere dataOp locatie