4
Marketing in beweging: van strategie naar mix
We willen jou als leraar inspireren om met het leerplandoel “De leerlingen illustreren hoe een onderneming haar marketingmix samenstelt op basis van haar marketingstrategie” aan de slag te gaan. We geven aan wat de minimale verwachting is, welke leerinhouden aan bod kunnen komen en hoe je met leerlingen vanuit concrete en herkenbare contexten dit leerplandoel kan realiseren.
Inspiratie krachtlijn Zinrijk en geïnspireerd
Laat je via bronnen en voorbeelden inspireren om met de leerplandoelen uit deze krachtlijn (LPD 1+ en 2+) aan de slag te gaan.
Aan de slag met leerplandoel 1+ ‘Reflecteren over ethische keuzes’
Ethisch reflecteren over keuzes moet je leren. Vanuit drie subthema’s of perspectieven vind je suggesties om met leerlingen over ethische vragen of keuzes te reflecteren. Bovendien vind je diverse didactische werkvormen en lessuggesties die hen helpen om de nodige kennis en taal over het subthema te verwerven (een talig kader ontwikkelen).
Hoe leerlingen motiveren voor economie in het secundair onderwijs?
Motivatie is een essentiële factor in het leerproces van leerlingen. In het secundair onderwijs kan economie voor sommige leerlingen een uitdaging vormen, wat kan leiden tot een gebrek aan interesse en motivatie. Het verhogen van motivatie vereist een gerichte aanpak waarbij rekening wordt gehouden met de noden en verwachtingen van de leerlingen. In dit artikel worden strategieën besproken om de motivatie voor economie te versterken.