Enkele weken geleden had een boeiende taalkundige, Freek Van de Velde, van de KU Leuven over dit thema iets gezegd in de media en het was toen ook al aan bod gekomen in de plenaire vergadering via een actuele vraag. Zou vragensteller Loes Vandromme een nieuw element nu toe te voegen hebben aan het gesprek van toen? Uit haar diverse vragen bleek opnieuw (zoals ook bij bepaalde andere vragen op deze laatste vergaderdag van de Onderwijscommissie vóór het zomerreces) het hoge “hoever-staat-het-met”-gehalte van eerdere plannen of beslissingen.
Nieuws uit het antwoord van de minister leek mij:
Andere ingrediënten van het antwoord meende ik (meer dan eens zelfs) al gehoord te hebben (genre-Talentcenters enz.). Dat gold ook voor de andere tussenkomsten nadien. En de minister, die prefereerde het periodieke overlegmodel met het zgn. Industrieforum nu boven een zgn. staten-generaal. Ik kon haar geen ongelijk geven.
Lees de bespreking van de “Vraag om uitleg over de beeldvorming van verschillende onderwijsvormen van Loes Vandromme” aan minister Zuhal Demir.
Reageren kan bij Wilfried Van Rompaey: wilfried.vanrompaey@katholiekonderwijs.vlaanderen