Leerlingen met een verslag kunnen kiezen voor een onderwijstraject in het gewoon of buitengewoon onderwijs. Wanneer deze leerlingen kiezen voor een traject in het gewoon onderwijs spreken we over een individueel aangepast curriculum (IAC). Op deze pagina vind je meer info over wat een IAC juist betekent, de regelgeving en hoe je hier in de praktijk mee aan de slag gaat. Individueel aangepaste curricula zijn een concretisering van inclusief onderwijs.

Dit schooljaar staat onze rubriek ‘Netwerkorganisatie in beeld’ in het teken van mensen die van inclusief onderwijs een succesverhaal willen maken. Neem een kijkje.

In onderstaand filmpje zie je een getuigenis van een leerling met een individueel aangepast curriculum en hoe zijn school daarmee omgaat.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. Je hebt hiervoor geen toestemming gegeven.Klik hier om dit alsnog toe te laten.

Professionalisering

sla link op in klembord

Kopieer

Downloads

249KB
Stroomschema inschrijvingsvraag van een leerling met een verslag in het gewoon onderwijs (MLER_105_B01)254KB
Stroomschema bij gewijzigde noden van een leerling die tot op dat moment het GC volgt (MLER_105_B02)149KB
Stroomschema bij gewijzigde noden van een leerling die tot op dat moment een IAC volgt (MLER_105_B03)141KB
Procedure ontbinden van een inschrijving - bemiddeling en klacht (MLER_105_B04)1MB
×
Kijkt als...
Niveau
Regio